evamm

Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 29 januari 2014 18:12

Ja, ibland undrar jag vad det ska bli av med mitt goa barnbarn. Hon visar så många fina kvaliteter. I måndags var hon hela dagen hos mig och vi hade det så mysigt. Vi fick syn på en fasanhona i trädgården och vi satt och tittade en bra stund på alla fåglarna. Plötsligt sa hon jag vill fotografera dem. Hon har sett mig göra det. Felicia fick låna min kompaktkamera och vi satte oss med vars en kamera i händerna. Hon tog några kort det märkte jag och när jag tittade på dem så blev jag faktiskt lite imponerad. Hon är lite drygt 3 år och har lyckats så här bra. De tre följande bilder är exempel på bilder hon tog.   

 

Visst blev någon bild lite sned men det kan inträffa hos vuxna oxå som tar bilder.

 

Jag tog oxå några bilder. För det kom både en blåmes och några grönfinkar på besök när vi satt där och dessa hade jag inte fångat på bild tidigare i vinter.

 

 

 

Faktiskt så var det en blåmes och en kaja som åt lite av talgbollen.


Till sist så kom en glada flygande över alla fåglarna och bevakade.

Idag kom en ny art till oss. Det var en Stenknäck. Kul när man får besök av nya arter och man lär sig något.

 

  

Tidigare månad - Senare månad

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

RSS


Skapa flashcards