evamm

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 1 mars 2014 20:32

Det var en dimmig förmiddag idag och vi beslöt oss för att göra en utflykt. Jag har inte fotograferat så mycket i dimma förr så det kunde vara lite roligt att försöka skapa bilder med mystik.

Vi körde först till Forsakar. Det var inte dimmigt nere i ravinen men fallet var lite i dis.

Det var ganska mycket vatten vilket varierar från gång till gång.

 

 

Vi körde vidare till ett smultronställe. När man kommer dit känns det som att gå tillbaka 100 år. Ett visst lugn sprider sig i kroppen när man vistas där. Det heter Rallaté dalen och ligger mellan Degeberga och Hörröd. På vägen som går förbi där skidliftarna var i Degeberga. Nere i dalen har det varit en gård men nu står tiden still där. På sommaren går där några kor. Vägen till Rallatédalen är liten och bär nerför hela tiden. Vi möttes av dis och dimma.

 

Men nere i dalen var det inte så dimmigt bara lite dis.

 

 

 

Vi fortsatte ner till Nya grop. Dimmigt var det där och ganska mycket vågor trots att det inte blåste.

 

 

 

När jag tog bilden ovan så PLÖTSLIGT  bara sögs jag ner i sanden, jag skönk ner till låren på en halv sekund, samtidigt sjönk Ronny ner till knäna, han fann sig och kom snabbt upp, jag gav honom kameran samtidigt drog han upp mig. Allt skedde på 10 sekunder. Efteråt blev jag rädd.  Nu har vi lärt oss något och vilken tur att Ronny var med. Min livräddare.

På bilden nedan ser ni på byxorna hur långt jag skönk. Och det skedde några meter bakom mig. Hålet försvann kvickt.

 

Slutet gott och sen blev det soffan och Andra chansen.  

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards