evamm

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 13 mars 2014 19:19

Idag var både Ronny och jag lediga.  Ronny har jobbat kvällskift och jag har börjat tidigt om morgnarna, det har gjort att vi inte setts sen i måndags middag. Vi städade lite på förmiddagen men sen kunde vi inte bärga oss utan vi körde ut en runda.

Först landade vi vid fågeltornet i Åsum.

Där var det gått om gäss.

 

 

Vi åkte sen till Pulken. Vi hade hört att tranorna hade kbörjat komma dit.

Redan när vi gick till tornet så flög tranorna över oss.

   

Visst var där några hundra tranor men de var långt borta. Och det var lite soldis över marken.

 

Ett tu tre så flög alla tranorna upp, inte en enda kvar på marken. Vad hände, jo vi såg att där gick några människor, förmodligen för att mata dem.

    

Vi stannade en stund men de kom inte tillbaka. Några som flög i kanterna och avvaktade.

På vägen tillbaka till bilden så stod där tre storkar och åt.

 

 

Två gick tillsammans och den tredje en bit därifrån, Han ville inte vara med på bild.

Vi åkte vidare till Maltesholm och Ilnestorp sen, men de bilderna kommer vid ett annat tillfälle.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards