evamm

Alla inlägg den 30 april 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 30 april 2014 15:37

Idag var jag lite sugen på fågeljakt med kameran. Så efter jag varit hos tandläkaren på morgonen  packade jag lite fika etc. Jag körde till Lyngsjö för att se om där var några fåglar. På långt håll såg jag några fåglar men de flyttade inte på sig och det blåste lite kallt där så jag bestämde mig för att köra till Kalles Damm i Degeberga istället. Precis när jag körde ifrån Lyngsjö fick jag syn på en svan och några svarta fåglar, tror det kan vara Vigg.

 

Väl i Degeberga satte jag mig på en bänk och fikade lite,då blev det liv i vattnet, upp flög det två gäss.

De flög rakt över mig och jag hade rätt objektiv på kameran. Klick, klick blev det.

 

 

Efter en stund gick jag runt dammen och när jag precis börjat gå på stigen får jag syn på Grågäss som går rakt över stigen. Upp med kameran klickar några gånger, går sen fram till en öppning och ser då att det var flera familjer. Stolta föräldrar med sina barn. Gässlingarna såg jag inte när de gick över stigen. Blev glatt överraskad när jag kom fram till vattnet.

 

 

 

 

 

Jag fortsatte sen runt dammen och på andra sidan kom en sothöna till mig. Han/hon var inte alls rädd, kom bara närmare och närmare, letade mat i vasskanten.

 

Färden gick sen hemåt men när jag kom mot Maltesholm kunde jag inte köra förbi allt det gröna, det lyste så underbart fint.

Två bilder får visa hur fint det var.

 

 

En härlig dag fick jag. De hade ju tidigare i veckan lovat dåligt väder men igår sa de att det kunde bli skapligt vårväder. Bäst att passa på. Jag trivs bäst då och sen i veckan har de lovat sämre. Trevlig Valborg på er alla nu.

Har ni några utflyktsmål att föreslå så tar jag tacksamt emot.





Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards