evamm

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 9 juni 2014 17:16

Ja igår var det vår 20 åriga bröllopsdag och på dagen 40 år sedan vi träffades. Vi bestämde oss för att köra söderut.

I Smygehuk skulle det vara festival. Vi brukar köra dit varje sommar för vi tycker där är så fint.

De flaggade för oss eller vad tror ni.

 

Men annars började det lite knasigt för när vi skulle gå av bilen kom det en skur på en kvart. Ljuset över havet blev sen lite mystiskt som ni kan se på bilderna.

 

 

 

Gravänder var där en del. 

 

Gäss simmade oxå på en lång rad. 

 

Skrakar satt där många, nästan så man trodde att de inte var riktiga för de satt med vingarna ute och stilla hela tiden. 

 

 

Tanken var att Ronny skulle bjuda mig på en helikoptertur, men si det blev inte så . Helikoptern strejkade. Den kom inte och arrangörerna visste inte varför. Men det blev lite marknad och hantverk vi tittade på. Plus god fika.

Vi körde mot Ystad och stannade till vid havet.

 

Sen körde vi till Snogerödssjön för att titta på fåglar. Vi gick till ett fågeltorn vi kände till, men det blev ingen tur där iheller. men fint var där.    

Tanken var att vi skulle köra till Östarps gästgiveri och äta, men se kocken gick hem kl 16.

Då kollade jag upp att Kronovalls slott skulle ha öppet till 20:00. Vi körde dit men där var stängt, det visade sig att hemsidan var från 2012 och ej uppdaterad. Vi fortsatte till Backagården i Brösarp men de stängde 17:00 0ch klockan var ca 16:40 så vi kände Nej vi vill inte stressa. Det blev  Brösarps gäsgiveri och där fick vi god mat.

När vi kom hem fikade vi på prinsesstårta och kaffe och kände trots allt att vi haft en bra dag.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

RSS


Skapa flashcards