evamm

Alla inlägg den 29 juli 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 29 juli 2014 08:39

Jag skrev häromdagen att om man skulle fotografera på sommaren så var det tidigt eller sent på dagen som gällde.

Lite rastlös har jag blivit när det är så varmt, längtar till att åka ut med kameran. Då var det bara att masa sig upp ur sängen 4:45 och ge sig iväg. Tanken var att åka till Lyngsjö sjö och se om där var något fågelliv. Jag möttes av att himlen började bli lite röd och det blev en fin soluppgång.

 

 

 

Mycket fåglar var där inte men en rovfågel flög där men tyvärr på långt håll. Bilderna suddiga men ville visa ändå  den . Den är orangeröd på undersidan och svarta vingspetsar. Vet ej vad det är.

 

Lite vit på ovansidan.

 

Några gäss flög där.

 

Jag hade frukost med mig och jag kastade ut en brödbit i vattnet. Det tog väl 10 sekunder sen började det bubbla runt brödbiten och sen försvann den.

När jag suttit där i nästan 1 1/2 timme kände jag att det hände inte så mycket på fågelfronten. Jag hörde dem i vassen men de kom inte fram.

Men vad såg jag då när jag reste mig upp och skulle ta mina grejor. Jo en stork som promenerade lugnt och sakta på åkern bakom mig.

 

  

Vände mig om och gick mot sjön igen. Så här såg det ut, Fint!

På åkrarna lyste solen så fint i morgonljuset.

   

Haren satt oxå där.  

 

Korna gick och åt.

 

En fin morgon blev det även om det inte blev så mycket fåglar.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

RSS


Skapa flashcards