evamm

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 9 september 2014 18:29

Efter regn kommer solsken brukar man säga. Men i kväll kom inte solen utan det duggade mellan de större skurarna.

Jag hade tänkt ge mig ut en runda men blev hemma. Jag gick dock ut en runda i trädgården, det duggade efter en rejäl regnskur. Jag var ute efter att fånga regndroppar på blommor och blad. Jag har blivit inspirerad av bilder jag sett tidigare. Det blir lite annan lyster och liv på motiven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ska jag hinna ta bilden innan droppen trillar? Ja denna gång lyckades jag.  Precis innan trillade en droppe ner innan jag hann få skärpa i bilden. Och en liten stund efter trillade denna!

  

Våra goda Aromaäpple är inte riktigt mogna än. Tyvärr är där inte så många i år och nu har många ramlat ner av regnet. Dock sitter några goda kvar. 

 

Detta ser läckert ut!

 

Jag tog någon bild på ett hallon med en droppe som hängde ner men de blev ingen bra skärpa på hallonet upptäckte jag.Men bilden på hallonbladet blev ganska bra.

 

Så det blev till att ge sig ut i regnet igen och då hade det blivit lite skumt så blixten fick lätta upp ljuset och det blev inte så dumt. Dock ingen stor droppe som hänger ner men några små.

 

Nu känner jag mig lite ruggig efter att ha blivit blöt. Det får bli soffan med en värmande filt och titta på idol ikväll.



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards