evamm

Alla inlägg den 28 december 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 28 december 2014 16:55

Idag gick färden till Hallamölla vattenfall. Fallet är Skånes högsta vattenfall. Det består av några stycken mindre fall och några lite högre.

Det har ju varit kallt nu några dagar och vi var spända på hur fruset där var. Det var mycket vatten, man hörde bruset på långt håll, Träd och gräs var fruset och lite, lite snö var där.

Blev ganska mäktigt att stå där och beundra det hela. -3 grader lite sol och lugnt och skönt gjorde ju inte det sämre.

Varsågod , här kommer några bilder.

Först det övre fallet.

 

Nästa fall sett från sidan.

 

De två nedre fallen!

   

Nedersta fallet.  

Runt om var det mycket is och träden var vita. Jättefint!

 

 

 

 

 

 

 

 

När vi körde hem körde vi ner till Rallatédalen.

Där gick korna på vinterpromenad!

 

 

Både i bäcken i Rallatédalen och i Hallamölla var där många isskupturer och det blev många bilder på det men det får ni se en annan dag.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards