evamm

Alla inlägg under december 2014

Av Eva Meijer Mattisson - 10 december 2014 17:29

Igår lovade jag ettt nytt inlägg idag om änder. Som jag skrev så var där många och de följde mig!

Två stycken simmade tillsammans.

 

Plötsligt började de doppa näbben upp och ner i vattnet runt varandra.

Uppvaktning!

 

På några sekunder så bevittnade jag följande:

 

 

 

 

Tror det varade knappt en halv minut.

 

Sen simmade de iväg till de andra änderna.

 



Av Eva Meijer Mattisson - 9 december 2014 14:26

Efter bakning och städning idag kände jag att det skulle vara skönt att komma ut en stund. Vädret var mest mulet men då och då lyste solen en liten stund. Jag gick en promenad längs med Vramsån. Emellanåt kändes det näsan som lite vår.

Några bilder blev det oxå.

 

 

 

 

 

 


Em titt upp mot himlen, var tog solen vägen.  

 

Är det en gris?

 

 

Många änder följde mig och mer av det får ni se i morgondagens inlägg. En lite kul upplevelse!

Av Eva Meijer Mattisson - 7 december 2014 18:13

En mulen och blåsig eftermiddag har vi haft idag. Efter att vi besökt en liten julmarknad i Degeberga körde vi till Nya Grop, Mörkret höll på att lägga sig. Kallt var det oxå plus att det började regna. Det inbjöd inte till bra bilder.

Ljuset var lite konstigt. Svårt att få skärpa var det. Använde jag blixt blev bilderna för ljusa och använde jag inte blev ljuset rätt men lite suddiga.

 

    

 

 

 

Efter 5 minuter var mina händer stelfrusna kan jag berätta. Sen körde vi hemåt för att värma oss men först kollade vi detta hus som vi fått tips om.

 

Vad tycks? Juligt i alla fall!



Av Eva Meijer Mattisson - 6 december 2014 18:05

Det blir inte ofta nu som jag ger mig ut med kameran så längtan blir stor emellanåt. Vädret har inte lockat mig plus att det står många andra aktiviteter på agendan. Jag får ta igen det i jul.

Men ikväll kom kameran fram. Efter en mulen dag så plötsligt sprack det upp ikväll när vi åt middag. Fullmånen lyste fint på himlen.

Det kom dock små molnskyar som skymde månen lite. Men det skapade lite liv i bilderna.

 

 

 

 

Det blev ett annat ljus på månen när molnen skymde lite.


  

I tisdags när vi bakade lussekatter fick vi ett besök i trädgården av två stycken Steglits. Färggranna fåglar som jag inte sett här tidigare. Kul!

 

 

Bilderna är tyvärr lite suddiga då det var svårt att få skärpa genom köksfönstret.

Av Eva Meijer Mattisson - 2 december 2014 11:39

Precis en vecka har gått sen jag fick en fin minnesvärd eftermiddag i Åhus. Efter den utflykten blev jag förkyld men det berodde nog inte på utflykten för alla i min omgivning är förkylda.

Jag kan berätta att tv4 väder  har lagt en av bilderna som sin omslagsbild på facebook. Deras sida är bara två veckor gammal. Där lägger de sina väderprognoser de visat i tv på dagen. Så gilla gärna deras sida om ni vill se deras prognoser.

Lokaltidningen i Kristianstad har oxå bett om att få publicera en annan bild från den eftermiddagen. Den kommer i tidningen som vi får imorgon onsdag.

Tittade på bilderna idag och såg fler fina bilder. Jag bjuder på det för det blir inte så mycket fotograferande nu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu har jag gjort tre inlägg med bilder från den dagen. Som ni förstår blev det många bilder. Ca 185 tog jag. Ljuset ändrades hela tiden och då blir det att man klickar mycket, ändrar inställningar på kameran. Experimenterar lite för att få bra bilder. Sen är det jättespännande att komma hem och titta på dem. Ibland blir man väldigt exalterad i det och kan knappt sova sen.

Till sist Tack för alla kommentarer och gillande. Det är så skoj när folk kommenterar, behöver inte bara vara beröm. Jag vet ju att det varierar vad folk gillar när det gäller bilder.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards