evamm

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 2 februari 2015 18:13

Igår lovade jag fortsättning på inlägget som jag skrev igår. Ni fick en ledtråd med sista bilden. Vad tror ni vi fick uppleva?

När vi körde uppför backen från Brösarp sa Ronny. Idag får vi nog köra om backarna. Han menade att vi skulle köra om Norra Björstorp och Hörröd. Till saken hör att vi hamnar nästan alltid i Hörröd när vi gör utflykter söderut. Jag brukar skoja om att han nog bott där i sitt förra liv. Jag kivar lite med honom.

Han sa där är kanske snö. Vi såg att det var lite på kullarna som är bredvid den stora vägen. Okej men jag tror inte där är så mycket snö, bara på kullarna sa jag.

Vi svängde av och det såg ut så här ganska snart.

 

Efter en liten stund så här.

 

Vitt och fint.

  Nu Det börjar det bli riktigt fint. Snö på vägen oxå. Vi har kört i ca 10 minuter från Brösarp.

 

 

Vi hade vårkänslor vid havet i Haväng men nu blev det vinter ,20 minuter sen vi lämnade havet. 

 

En konstig känsla infann sig när vi gick här i skogen. Som sagt från vår till vinter.

 

 

 

Vi körde vidare till Hörröd och då såg vi denna vy.

 

 

Färden gick vidare. Mot Lillehem.

 

 

 

Jättevackert!

Sista bilden från Haväng ser man några snöflingor, det mulnade på och det började snöa lite lätt där. Förmodligen hade det passerat Norra Björstorp och Hörröd tidigare. Men vi hade en rolig upplevelse och vi fick ju uppleva två årstider på 20 minuter.

Och vad kul att Ronny ville köra det hållet igår igen. Det har nog aldrig varit så fint där tidigare.

När vi kom mot Degeberga var där inte så mycket snö längre och hemma hade det inte kommit mycket i heller. Det var bara där på en kort sträcka.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

RSS


Skapa flashcards