evamm

Alla inlägg den 20 juli 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 20 juli 2015 19:15

Idag hade vi lite ärenden i Norra Björstorp och i Tomelilla. Och då blev det givetvis en Österlenrunda.

Först hamnade vi i Fyledalen. Det hade kommit lite regn och sen sprack solen upp i ett skarpt ljus så träden lyste skarpt.

 

Vi körde in i en port av bokskog. Tänk er den på våren. Jag tog bilden från bilen när Ronny körde vilket gör att skärpan inte är den bästa. Men charmig ändå tycker jag.

 

Vi hade fått tips om en gård som gör rapsolja. GunnarsHögs gård heter den. De har både en butik och ett mysigt Café. Kan rekommendera det.

Så här pampigt såg gården ut. Men caféet och butiken ligger i byggnader bakom, väldigt fräscha. Den ligger mellan Hammenhög och Glimmingehus.

    

 Färden gick sen mot Simrishamn. Där blev det plötsligt väldigt varmt. Solen lyste ganska skarpt.

 

 

 

 

 

 

Vi behövde lite dricka från Kiviks musteri så vi körde dit och sen ut till kusten där.

 

 

En lagom varm eftermiddag fick vi. ca 20 grader och mestadels sol även om det var lite hotfulla moln men vi klarade oss från regn utom två droppar när vi körde neråt.




Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards