evamm

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 16 augusti 2015 11:03

Efter att vi varit hos min far så åt vi lite och fick då för oss att köra ner till Vårhallen i Simrishamn. Vi räknade ut att vi kunde vara där vid 19 snåret och då skulle vi vara där vid blå timmen innan solen gick ner ca 20:45. Det blåste en del och det var rätt vindar. Halvklart väder. Tänkte det är rätt förhållanden att ta lite bra bilder.

Regnet mötte vi i Degebergatrakten och himlen blev mörk. Jaha sa vi, det är ju några mil till att köra och när vi kom fram mot Simrishamn ljusande det lite på himlen, När vi parkerade sprack det upp och solen började lysa. Det var dock jättemörk himmel över havet och det syntes en svag regnbåge.

 

Vågorna var ganska höga.

 

 

 

 

 

        

Innan skymningen ljusnade det lite på himlen.

 

   

 

 

 

Solen gick ner och det blev lite svagt gul/rött på himlen

 

 

 

 

 

Mörkret la sig och vi körde hem kl 21:00. Då hade vi varit där i nästan två timmar. Vi fick tio droppar på oss uppifrån, men kanske hundra stänk från vågorna. Fick tyvärr stänk på linsen i kameran vilket syns på vissa bilder. Vi satt ju närma vattnet och njöt. Som ni ser på nästa bild blev jag lite blöt på benen. Men vad gör det.

 

Ser ni ansiktet på stenen mitt emot mig i förra bilden.  

Avslutar med en "vågad" bild.

 

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards