evamm

Alla inlägg den 27 september 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 27 september 2015 10:13

Igår gjorde vi en utflykt mot södra Skåne, dock inte bara Österlen.

Vi började vid Vombsjön.

 

Som ni ser så var där lite vatten.

Solen stod högt och lyste så skönt.

 

 

 

 

Sen körde vi mot Skurup och på vägen dit är en utsikt, tror det heter Stenberget. Underbar utsikt och det  syns lite att hösten är på väg.

 

Sen blev det Näsbyholmssjön, en sjö jag fått tips om på Facebook. Väldigt vackert och mycket fåglar. Bilder på det en annan dag.

 

 

Färden började hemåt men vi stannade till vid Krageholmssjön norr om Ystad.

 

 

Sen körde vi förbi denna söta lilla damm.

 

Vi tog en runda in i det ljuvliga Fyledalen oxå. Det infinner sig alltid en liten konstig känsla när man är där. Precis som det stått stilla där, lite orört, svårt att förklara men det är fint där.

 

 

 

 

Slutar här idag men det kommer bilder på lite djur från dagen en annan dag. Vi såg en del kan jag lova.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

RSS


Skapa flashcards