evamm

Alla inlägg den 28 september 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 28 september 2015 13:29

I natt/morse var det ju supermåne och blodmåne. Detta kunde ju inte jag missa. Klockan på rigning 2:45. Jag var lite trött men gick upp i alla fall. Det blev lite bilder.

Supermånen upplevde jag inte så mycket. Jag tyckte inte månen var större än vanligt.

 

 

Men strax efter 3:00 så började förmörkelsen. Jag trodde det skulle vara rött men det var svart.

 

 

 

4:11 började man skymta rött i kanterna och sen blev det rödare och rödare.

 

 

4:47 var det total förmörkelse då såg det ut så här. Bilden lite suddig då det var svårt att få skärpa.

 

Det gällde att ha stativ då det behövdes ganska lång slutartid. De minsta rörelse när man tryckte av blev bilderna så här. Ganska charmig ändå.

 

Jag skulle haft fjärrkontroll.

En kul upplevelse och kul att jag fick fånga det på bild. Jag får ju inte uppleva Norrsken som de norröver kan göra. Så vilken tur att det var klart och fint väder i natt. Lite trött är jag idag får jag medge.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

RSS


Skapa flashcards