evamm

Alla inlägg under januari 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 16 januari 2016 21:26

Ja igår när jag var vid Vramsån visade den sin finaste sida, Snö, is och sol gjorde att det var väldigt vackert där.

Jag visade en bil i förra inlägget men givetvis tog jag fler. Här kommer en liten kavalkad.

Håll tillgodo!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Håller ni ut så kommer det fler fina snöbilder en annan dag. Tack för idag!

Av Eva Meijer Mattisson - 15 januari 2016 20:13

Idag var jag hos frissan och när jag gick ut därifrån så visade solen sig. Jag beslöt mig för att promenera längs Vramsån, Kärlekstigen som den kallas. Där var väldigt vackert. Ronny var med mig och han ville köra lite längre så det blev några mil.

Jag bjuder er här på en liten resa. Varsågod!

Första bilden Vramsån.

 

Nästa två bilder är vid Borrestad där hjortarna hade övergångsställe.

 

 

Nästa fyra bilder är från vägen mellan Borrestad och Widtskövle.

 

 

 

 

Vi landade i Herremöllan.  

 

 

Träden var så vita och fina. 

 

 

 

Färden gick sen till N Lökaröd.  

 

Och sen backarna ner till Degeberga igen. Agneta Strandäng, känner du igen motivet?

 

Härlig utsikt!   

I Tollarp hade vi sol och blå himmel men mot åsen och Österlen var det mörkare himmel men ändå ljusare mot igår.

Det blev många bilder, jag har inte hunnit gå igenom alla. Det kommer nog fler en annan dag.

Trevlig helg på er alla! 


Av Eva Meijer Mattisson - 14 januari 2016 16:33

Idag hade vi ärende till Eko. Jag brukar ta med mig kamera när vi kör ut så för jag vet aldrig var vi hamnar. Vädret var dock inte det bästa. Ganska kallt och det snöade. Vi beslutade oss dock för att köra en runda om Åhus.

Jag kan väl säga att jag aldrig vistats där så kort tid. Busväder kallar jag det.

Här kommer en bild.

 

Det varierade mycket på snöandet och hur mycket snö det kommit tidigare. Vi körde inte direkt hem utan till sist hamnade vi i backen mellan Sönnarslöv och Huaröd. Där möttes vi av en underbar vy. Bilderna framöver är tagna genom bilfönstret vilket påverkar kvalitén en del.

 

På våren är där en underbar skir grönska av alla boklöv.

 

 

 

 

 

På nästa två bilder gick jag av och njöt. Jag tyckte där var så vackert.  

 

 

 

Färden gick vidare mot Killhult och sen Ilnestorp, Vram och hem.

 

 

 

Tänk om det hade varit lite solsken som igår, får hoppas på morgondagen.  


Av Eva Meijer Mattisson - 14 januari 2016 16:33

Idag hade vi ärende till Eko. Jag brukar ta med mig kamera när vi kör ut så för jag vet aldrig var vi hamnar. Vädret var dock inte det bästa. Ganska kallt och det snöade. Vi beslöt oss dock för att köra en runda om Åhus.

Jag kan väl säga att jag aldrig vistats där så kort tid. Busväder kallar jag det.

Här kommer en bild.

 

Det varierade mycket på snöandet och hur mycket snö det kommit tidigare. Vi körde inte direkt hem utan till sist hamnade vi i backen mellan Sönnarslöv och Huaröd. Där möttes vi av en underbar vy. Bilderna framöver är tagna genom bilfönstret vilket påverkar kvalitén en del.

 

På våren är där en underbar skir grönska av alla boklöv.

 

 

 

 

 

På nästa två bilder gick jag av och njöt. Jag tyckte där var så vackert.  

 

 

 

Färden gick vidare mot Killhult och sen Ilnestorp, Vram och hem.

 

 

 

Tänk om det hade varit lite solsken som igår, får hoppas på morgondagen.  


Av Eva Meijer Mattisson - 13 januari 2016 18:12

I natt hade det snöat igen. Snön låg så fint på träd och buskar. Solen gick upp och det blev en klarblå himmel. En sådan dag då jag hade önskat jag var ledig. Nu var det inte så utan jag hade heldag på jobbet. Men en fördel med mitt jobb är att man kan vistas ute och vi passade på. Jag kunde inte låta bli att titta på allt det vackra. Jag önskade ha min kamera och gå runt och ta fina bilder.

Jag tog kameran med mig när jag gick ut för att hämta tidningen. Solen var på väg upp.

 

 

När jag sen körde till jobbet hade solen precis gått upp och det var så fint

 


När jag var på jobbet tog jag några bilder med mobilen.

 

    Följande bilder tog jag när solen gick ner.

 

 

 


Av Eva Meijer Mattisson - 8 januari 2016 19:39

Efter många aktiviteter idag som nerplockning av julen och snöbolls krig med Mitt lilla hjärta Felicia satte jag mig nu i soffan och gick igenom bilderna från i onsdags. Det hade ju kommit lite snö då och jag kan tala om att det har kommit ännu mer nu.

Här kommer en kavalkad av bilder.

 

 

 

 

 

 

 

 

På nästa bild är där ett huvud som liknar en liten pudel, sidan om stenen.  

 

 

 

 

 

 

Trevlig helg på er alla!

Av Eva Meijer Mattisson - 6 januari 2016 19:25

Idag åkte vi ut en runda och skulle uppleva vinterlandskap. Himlen var klarblå och solen värmde så gott. Det var ca -5 grader. När vi kom närmre Degeberga blev himlen alldeles mörk mot Österlen. Det var som om någon dragit en linje mellan den klarblå himlen och den mörka himlen.

Vi åkte till Rallatédalen. När vi gick där började det snöa.

 

 

Även i Hörröd snöade det.  

Vi kom sen till stenbrottet i N Lökaröd.

Vi åkte sen till Kalles damm i Degeberga.

 

 

 

 

 

 

 

Det blev fler bilder så

Fortsättning följer........

Av Eva Meijer Mattisson - 5 januari 2016 13:02

Igår var vi ju på jakt efter is och vi hittade en del i Kvesarumsån vid Bjevrödsdammarna. Solen sken och det var behag ligt. Blåsten kändes inte så mycket där.

 

Träden speglade sig i vattnet, det ser nästan ut som bilderna är upp och ner.

 

 

 

Nu kommer en kavalkad av isskulpturer. Låt fantasin flöda. Man kan se lite olika roliga saker i en del bilder.

 

 

 

En höna kanske till höger i bilden med det bruna huvudet ?

 

 

 

I mitten på nästa bild är där en ihålig gren, där vattnet sprutar ut i från. 

 

Nästa bild är samma motiv men där jag ändrat bländatalet rejält. Där ser man vattenstrålen tydligt.

 

 

 

 

 

Nu har det kommit ca 6-7 cm snö i gnatt men jag har inte tid att ge mig ut och plåta idag. Får se senare i veckan.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards