evamm

Alla inlägg under januari 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 4 januari 2016 18:02

Nu har det varit några minusgrader både natt och dag här nere i Skåne. Och jag har sett fina bilder på isformationer som andra har tagit. Så när nu solen kom fram och värmde gott blev längtan ut stor.

Vi körde först till Bosarpssjön. Där hade isen börjat lägga sig och det var lite isskulpturer vid vattenkanten. Men framförallt så värmde solen gott och det var ljust och fint.

 

   

 

 

 


 

 

När vi hade varit i Bosarpssjön körde vi mot Häglinge och där hittade vi en damm som var översvämmad och där vattnet hade börjat frysa. Solen lös fint på isen.

Lite iskonstverk hittade vi vid Bosarp.

 

 

 

 

Vi åkte till Bjevrödsdammarna och Kvesarumsån sen för att leta uppp mer is och vi hittade en hel del men det får ni inte se idag.  



Av Eva Meijer Mattisson - 3 januari 2016 18:02

Idag när jag tittade på bilderna jag tog igår hittade jag några som jag vill visa. Idag har jag varit frusen så det har inte blivit att jag gett mig ut i kylan idag.

 

 

 

 

 

 

 

Idag har jag sett att många har varit ute och fotograferat isbildningar på vass och liknade. Det blir fina konstverk. Får se om kylan fortsätter så kanske vi ger oss ut en dag och jagar det.  

Av Eva Meijer Mattisson - 2 januari 2016 21:19

Nu blir det mycket tittande på sport i Tv, både skidor och hockey. Jag kände att jag måste ut en stund, trots blåst och ca 2 grader kallt och snö som fög i luften.

Det fick bli en tur till Åhus.

Jag kan säga att det  var inte sommar där. En man kom gående på stranden, han var väl påklädd. Jag såg ett par ögon på honom, han sa idag är det ruskigt kallt. Det blåste från havet och små små snöflingor fög i luftem. Svårt att hålla linsen torr så en del bilder ser kanske ut som att de är målade.

Första bilden skildrar vädret lite.

 

Lite dramatik i vattnet var det.

 

 

 

 

 

 

De två sista bilderna är nog mina favoriter.

 

På sista bilden gjorde solen ett litet litet försök på ca 1 minut att bryta fram, vilket gjorde att det blev fint ljus i bilden.

 

Det tog en timme att köra tur och retur till Åhus men jag var nog inte ute mer än ca 15 minuter. Jag var väl pålädd så jag frös inte men till sist blev fingertopparna nerkylda. Jag kan ju inte ha tjocka vantar för då går det ju inte trycka av.

Av Eva Meijer Mattisson - 2 januari 2016 12:19

Det blev många bilder när vi var i Vårhallen för några dagar sedan. Jag tittade på dem idag och ska nu visa några till.

Det var ju mäktigt med dessa vågor om slog i stenhällarna.

Så varsågod och beskåda.

 

   

 

 

 

 

 

 

         

Får se om det blir någon utflykt i helgen. Det blåser mycket och är någon grad kallt. Blåsten lockar men kylan avskräcker.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards