evamm

Alla inlägg den 30 april 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 30 april 2016 17:54

Efter att vi tittat på Kungens födelsedagsfirande begav vi oss ut en stund. Vi körde till Bosarpssjön för att se hur långt våren hade kommit där. Av erfarenhet vet vi att där är jättefint när bokskogen har slagit ut. Men se den hade knappt börjat. Knopparna var lite gröna så blir det bara lite varmare så blir där fint.

Däremot fick jag besök av en Knölsvan.Han kom upp till mig och följde mig sen när jag gick längs sjön.


Jasså du vill fotografera mig! Då tror jag vi gör det mot vattnet.

     

Blir det bra så här?

 

Tror vi tar några bilder i Vattnet.

       

Profilbild, javisst!

 

Här är lite grönska blir det bra?

   

Ja det var en rolig svan. Det var precis som hen ville possera. Hen tittade ofta på mig för att få bekräftelse på om det blev bra.

 

Av Eva Meijer Mattisson - 30 april 2016 10:16

Ja det lyser så grönt och skönt i skogen nu. Igår visade jag bilder på bokträden som lyser fint. Idag visar jag lite andra bilder på bladen. Närbilder bl.a

           

Det är härigt att stå under grenarna med sina gröna blad.

     

Det är andra fina vårtecken i skogen oxå. Som fläder och björnbär.

   

Lärken har slagit ut mycket nu och lyser rön. På renarna blandas nya blomkottar med gamla.

   

 

Trevlig Valboorg önskar jag er alla.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards