evamm

Alla inlägg under maj 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 7 maj 2016 21:07

Nu bjuder jag på en liten kvällstur som vi gjorde ikväll efter att vi haft förmånen att ha fått umgås med vårt minsta lilla   tidigare idag. Det blev en tur i backarna runt Tollarp och Degeberga.

Varsågod och häng med. Jag bjuder på en färd med mycket vacker natur och fina färger.

     

Agneta Strandäng känner du igen dig?

                     

 

Jag har haft semester denna vecka och mer tur med vädret    kunde jag knappast ha. Hela naturen har exploderat denna vecka och det är som vackrast nu.

Av Eva Meijer Mattisson - 7 maj 2016 11:09

Ja vår bästa tid är nu. Det är vackert vart man än tittar. I trädgård , i skogen och längs vägarna.

I torsdags gick jag ut en stund i trädgården och tog några bilder på plommonträdet och vårt ympade japanska körsbärsträd. Plommonträdet står i full blom, däremot körsbärsträdet är lite sen i blomningen, körsbärsdelen har precis börjat och den japanska delen är på gång. Kanske hinner det börja blomma lite innan körbärsdelen har blommat av . Vi får se.

Varsågod här kommer några bilder.

     

 

   

Till sist vill jag bjuda på en liten tulpan som jag gillar skarpt.

   

Ha en bra helg vänner!

Av Eva Meijer Mattisson - 6 maj 2016 10:19

Ja underbart är rätta ordet. Det var en underbar utflykt vi gjorde igår. Det var så underbart vackert. Hade lite svårt att gå ner i varv igårkväll av alla intryck.

Det blev många bilder, vi var ute många timmar och gick och njöt av allt underbart.

Jag visar en hel del idag.

Vi börjar med fler bilder från Maltesholm:

         

Det har kommit lite olika långt. Vid Agusa var det inte så utslaget men det är vackert när det håller på att slå ut 

     

 

Maskrosfält i Järstorp  


 

Vid Ravlunda

 

Vägen ut i havet vid Vitaby

 

Haväng

   

Bokskogen vid Ravlunda skjutfält

       

Jag vill önska er alla en trevlig helg i det fina vädret. 

Av Eva Meijer Mattisson - 5 maj 2016 20:31

Idag körde vi en tur och ville uppleva Bokskogen, den är ju som vackrast nu. Det har fullkomligt exploderat de sista dagarna. Vi hade en underbar dag. Vi såg så mycket vackert. Jag skulle kunna ta bilder varannan minut.

Vi satt en lång stund och fikade i allt det gröna och bara njöt. Helt underbart.

Här kommer en kavalkad av bilder ffrån dagen. Varsågod och följ med på vår tur. Hoppas ni njuter.


Maltesholm:

 

 

Vägen upp mot Huaröd

 

   

Utanför Agusa

 

Maskrosfält i Järstorp

     

Haväng

     

Vägen bakom Ravlunda skjutfält

     

Östra Sönnarslöv

Hommentorp

   

Jag kan berätta att det har varit svårt att välja ut bilder så det lär nog komma fler en annan dag.

Av Eva Meijer Mattisson - 4 maj 2016 15:16

Efter en del ärenden gjorda i Kristianstagd igår körde vi till Bockeboda på hemvägen. Där gick vi elljusspåret som är ca 2,5 km. Jag hade givetvis kameran med mig. Lite bilder blev det.

           

Där var gott om Påfågelsögor, de flög och satte sig parvis på många ställen.

   

Ser ni att det ser ut som ett V där denna fjäril satte sig. Precis som det var menat att det var hans plats.

På vägen hem lyste det grönt och grannt på sina ställen.

       

Idag hardet inte blivit någon tur. Efter en del ärenden som jag hade idag, så har jag planterat blommor till uterummet och grönsaker som tomater, gurkor, chili och paprikor i växthuset.

Härligt!!

Trevlig Kristihimmelfärds helg önskar jag er alla med denna bukett Kabberlekor.

 

Av Eva Meijer Mattisson - 3 maj 2016 09:56

Imorse var jag uppe tidigt för att köra ut till Maltesholm. Klockan var 6:15 och det var fruset på bilen när jag tog den. Men solen värmde gott och det var alldeles vindstilla. Solen nådde inte riktigt fram till träden vid vägen. Under tiden njöt jag av fågelsång.

Det var inte bara småfåglar där.

 

En liten ekorre visade oxå sig.

 

             

Av Eva Meijer Mattisson - 2 maj 2016 20:45

I eftermiddag fick vi umgås med våra små goa barnbarn, De älskar göra utflykter med oss. Feicia har önskat länge att åka till Dgeberga. Så det fick det bli idag.

Där var så fint, det började bli grönt i olika nyanser. Vi satt och fikade och njöt.            

Överallt fanns det gäss med sina gässslingar. De var så söta. Jag zoomade rejält för jag ville inte störa dem. Bilderna kan vara lite suddiga.

               

Barnen ville klättra upp för Sockertoppen. Den röda fläcken upp till är Felicia, hon klättrade upp tre gånger.

Den konditionen skulle man ha.

 

När vi körde hem såg vi många fina rapsfält som börjar bli gula.

     

Jag kan lova att det blev många bilder på barnen men de får ni inte se. Men en härlig dag hade vi och de sover nog gott inatt.


Av Eva Meijer Mattisson - 2 maj 2016 10:53

Igårkväll körde vi upp till Maltesholm för att se om det slagit ut mer. Och ja det hade det. Det var så fint grönt.

Jag kommer att fortsätta följa det denna vecka. Jag har ju prickat in min semester perfekt för det.

Så här såg det ut igår.

                       

Jag hoppas att ni inte tröttnar på bilderna. Jag själv lever mycket för just denna tid när bokskogen slår ut. Det är ljuvligt att gå i skogen ,höra fåglarna och titta och njuta av allt det vackra.

I eftermiddag bär det av till Degeberga med barnbarnen på en utflykt. Härligt!!! Vi har ju underbart väder!! 

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards