evamm

Alla inlägg den 16 juli 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 16 juli 2016 20:16

Idag bar det av till Åhus, först var vi vid ett fågeltorn.Det blev några bilder på den vackra naturen där.

       

Lite fåglar var där.

En Gravandsfamilj simmade omkring där.       

Vi åkte sen till Äspet.

                 

Vi gick lite vid hamnen men det började duggregna så vi körde hemåt.

Denna vy såg jag då,

 

Avslutar med en Tagetes i Kristianstads färg. En bild jag tog vid hamnen.

 


Av Eva Meijer Mattisson - 16 juli 2016 11:07

I torsdags åkte vi en tur till södra Skåne. Det började i Ystad, där vi var på matmarknaden. De sålde blommor där och bla. Hortensior som är en favoritblmma.Det var så vacker med dessa blomhav.

   

Där är mycket blommor i Ystad. Vid klostret finns en rosträdgård, tyvärr var den överblommad i år. Men det fanns andra planteringar.

     

Vid dammen så var där några söta små svarta duntroll. 

          När vi gjort Ystad körde vi till Trelleborg och gick en runda i en park.

         

När vi var klara där åkte vi till Smygehuk, där var en bilträff.Många gamla bilar men några lite nyare. 

 

Jag föll för dessa.

   


Ha det bra och trevlig helg på er.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards