evamm

Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av Eva Meijer Mattisson - 5 augusti 2016 21:08

I denna vecka har vi varit på en liten semestertripp I Småland. Vi har bott i Jönköping. På vägen upp tog vi vägen om Växjö, Vrigstad och Hok. Vi älskar köra lite mindre vägar och se den vackra naturen. Småland bjuder på många fina sjöar och vi stannade till vid många.

         

 


  

Vi har en favorit rastplats vi brukar stanna till vid när vi kör uppåt. Och det är Hyltena söder om Jönköping.

 

Vi åkte sen upp till Taberg.

 


När vi kom till vårt hotell fick vi denna usikt  

 

På natten såg det ut så här.

   Andra dagen körde vi väster om Vättern. 

           Vi gjorde ett stopp i Hjo och gick längs med strandpromenaden där.

 

Färden gick vidare till Karlsborg.



 

 

Tredje dagen blev det öster om Vättern. Gränna var första stoppet.

       

Sen avstod vi från att åka över till Visingsö. Vi såg att det drog ihop sig till oväder där Vi har varit där ett flertal gånger förr. Vi körde istället turistvägen från Gränna upp mot Ödeshög  och vad fick vi se där?

Jo att det var oväder på Visingsö.

 

När vi körde neråt igen hade ljuset ändrats drastiskt. Ovädret var borta.

       


Vi åkte upp till utsikten i Huskvarna.

     


Vi åkte hem idag och då tog vi en rejäl omväg om trästaden Eksjö.

   

Vi stannade till vid några sjöar idag oxå.

 

Jag har gjort en liten sammanfattning på trippen men jag kan lova det finns fler bilder. Kanske det kan komma fler i ett nytt inlägg. Tror ni att vi har njutit? Det har vi kan vi lova. Vi lurade regnet hela tiden. Det har regnat när vi suttit i bilen. men när vi hade planerat att vara ute har det varit uppehåll. Bara en kväll när vi varit ute och ätit en go middag och skulle promenera hem regnade det och vi blev lite fuktiga men inte mycket då vi bara hade ca 100 meter att gå.




Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

RSS


Skapa flashcards