evamm

Alla inlägg den 22 mars 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 22 mars 2017 21:37

Ikväll körde jag till Pulken för att beskåda Tranorna. Solen var framme men det bildades lite moln så ljuset blev härligt. Och det blev en vacker solnedgång oxå.

Jag var där ca 2 timmar och under den tiden var det ca 2500-3000 tranor på inflygning. Helt fantastiskt. Det var rekord i antal tranor så här tidigt. ca 8000 st. Och de var nära fågeltornet. Det blev en hel del bilder.

Jag bjuder på några som jag hoppas kan skildra min upplevelse. Först bjuder jag på en film, den är filmad med mobilen och inte bästa kvaliten men ni får kanske en liten känsla om hur det var. Traktorn kör ut korn till Tranorna. De matar dem här för att böndernas sådd ska få vara ifred.

                                                   

Nästa bild var ett experiment med multiexponering. Jag tog en bild på solnedgången först och sen en bild på tranorna som blev en bild.

 
 
 

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards