evamm

Alla inlägg den 25 mars 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 25 mars 2017 19:10

I eftermiddag körde vi runt Vombsjön för att se om där var några fåglar.Vi stannade till på fyra ställen och gick runt lite. Vi såg dock inte så mycket fåglar där men lite vårblommor när vi gick längs en stig med sjön.

         

Det var vackert över sjön i solljuset.

   

 

Vi körde sen till Ringsjön och där var det lite fåglar. Vi såg både Knölsvan, Sångsvan, gravand, sothöna, Änder. Storskrake, Skäggdopping, Grågås och Kandagås.

     

En del hamnade inte på bild.

Men några som hamnade på bild var Hägrar. I busken och runt om är där Hägrar. Jag har aldrig sett så många samtidigt förr. Där är Skarvar oxå.

Fåglarna var på långt håll och skärpan blev inte så bra men man ser dem.

 

Solen skymdes bakom några ganska lätta skyar och det blev vackert ljus och lite häftiga skyar.

                     

Vi fick en härlig eftermiddag med härlig vårvärme. På sina ställe blåste det lite men på sina ställe var det helt underbart.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

RSS


Skapa flashcards