evamm

Alla inlägg den 18 april 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 18 april 2017 15:10

i Förmiddags begav jag mig upp till Stackedala igen. Det var en vecka sedan sist. Då var där ju några blommor på lärken som var på väg att slå ut.

När jag tittade på dem idag så hade de frusit. De hängde och såg så ledsna ut.

 

Jag gick runt och till sist hittade jag en som klarat sig. Det blev en del foto på den.

 

 

       

Hade ni vetat vad nästa bild hade varit för någor om ni bara sett den bilden?

 

Jag gick en runda sen för jag ville se om bokskogen slagit ut lite mer nu. Jodå det lös lite mer grönt men bara lite.

Trågigt nog så har vädrets bakslag skadat bladen. De har fått frost. Bruna fläckar och en del hade rullat ihop sig.

 

Det var dock vackert på långt håll av både björk och bok.

         

Jag blev alltså både ledsen och glad. Glad för det var vackert och ledsen för frosten som slagit till och skadat det vackra.

Nu i eftermiddag snöar det med jämna mellanrum, även hagel. Solen titar fram oxå ibland. Aprilväder alltså.           Ha en forrtsatt bra dag

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

RSS


Skapa flashcards