evamm

Alla inlägg den 9 maj 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 9 maj 2017 17:18

i Morse hade vi en klarblå himmel, jag skulle till ögonläkaren tidigt men när jag var klar var det fortfarnande lika fint. Jag var ljuskänslig och satt i uterummet och åt frukost med solglasögon på. De hade lovat lite sol på förmiddagen sen skulle det mulna på och bli regn. Vi bestämde oss för att åka till Tosteberga ängar när vi ätit klart och på hemvägen åka inom Eko.

Det blev en hel del moln på himlen när vi körde. Solen visade sig emellanåt men på ängarna var det något annat som lyste gult. Fullt av Gullvivor ,men backsippor oxå. Även Nycklar var där en hel del av. Det var väldigt vackert där. Hade önskat att molnen hade varit lite tunnarare så det hade varit bättre ljus. men, men.

                                               

Vattnet låg så lugnt och stilla, väldigt vackert. Det var lite fåglar där oxå. Bl.a Strandskata.

     

När vi åkte hemåt åkte vi förbi ett vackert Rapsvält.

 

Och ett maskrosfält där en Trana spatserade.

 

Det är helt underbart att gå där på kostigarna och njuta. Det blev kvickt några kilometer utan man tänker på det. Och visst håller ni  med om att gult är fint! 

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards