evamm

Alla inlägg den 18 maj 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 18 maj 2017 21:22

Vi har varit på en liten semestertripp med min bror och svägerska. En riktigt härlig tur hade vi. Vackert väder, fin natur, bra boende och god mat. Vad mer kan man begära.

Vi fick för oss att stanna till vid Skäralid och gick en runda där. Vi var ju där för någon vecka sedan men nu var dt mer utslaget.

         

Efter ett stopp i Förslöv och Båstad, där vi bl.a åt en god lunch så hamnade vi i Norrvikens trädgårdar.

       

Vårt huvudmål var Hovs Hallar där vi bodde på hotellet som ligger högt och med utsikt över havet.

Vi gick ner till havet på eftermiddagen. Det var dimmigt över havet och mulet men varmt och gott.

Vi satt och njöt av landskapet.

       

Vi hade bokat en tre rätters meny och den var god.

 

 

När vi ätit gick vi ner till stenstranden för att uppleva solnedgången. Det var mulet när vi gick ner men solen tittade fram efter en stund och det var riktigt varmt. Vi satt och njöt på stenarna där i 1 1/2 timme i bara tröjan.

               

Efter en god natts sömn åt vi en god frukost åkte vi vidare genom Torekov bl.a

Och efter ett litet stopp i Väla hamnade vi i Sofiero för att beskåda Rhododendron. Det var Gustav V1 sommarparadis.

Rhododenron hade börjat blomma men om drygt 1 veckas tid är där nog ännu mer blommat. Men vi tyckte det var vackert nu oxå, för de buskar som blommade stod som ljus i allt det gröna.

Det var många olika färger på blommorna.

Vi möttes av denna färgprakt vid ingången.

 

                   

Det var en hel del andra blommor oxå som Tulpaner och Narcisser.


   

 

Ja det blev många bilder och ännu fler tog jag. Så kanske det blir fler i ett nytt inlägg en annan dag.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards