evamm

Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 1 juli 2017 14:31

Ja de två sista dagarna har det kommit mycket regn här i Tollarp. Regnmätaren var översvämmad i morse så det har säkert blivit över 50 mm. Jag är ensam hemma idag då Ronny är i Degeberga och tittar på gamla traktorer. Jag har inte tillgång till någon bil idag så jag gick ut en tur i trädgården med kameran och macroobjektivet istället. Det duggade lite lätt. Det var många härliga droppar på blommorna. Jag tycker det blir en härlig effekt på blommorna då.

                   

Titta noga på dropparna i nästa bild. Det står en gungställning en bit bort från blomman och den speglar sig i många droppar men upp och ner. Förstora gärna bilden så ser man det tydligt.


                       

Avslutar med en macrobild på två regndroppar där man tydligt ser gungställningen i den ena. Lite häftigt.


 

Ha en bra fortsatt lördag.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards