evamm

Alla inlägg under juli 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 18 juli 2017 19:12

Idag gick färden till Karlshamn. Vi gick på stenhällarna där men vi satt och njöt oxå. Vädret var lite halvklart med en del moln men solen kom fram med jämna mellanrum och då blev det riktigt varmt.

Jag hade givetvis kameran med mig så det blev en hel del bilder.

                                         

Vi satt och åt medhavd lunch och hade denna utsikt som är på nästa två bilder.

   

Vi åkte till Ronneby brunnspark sen och gick en runda i parken där.

  

 

Fler bilder därifrån kommer vid ett senare tillfälle.  

Ha en bra kväll gott folk.

Av Eva Meijer Mattisson - 17 juli 2017 09:38

Igårkväll blev det mörka moln på himlen. Sen kom det små ljusbelysta vita molntussar framför och när jag satt och tittade på det så kunde jag ana en svag bit regnbåge. Det var ganska vackert.

Efter en stund så la sig mörkret.

Av Eva Meijer Mattisson - 15 juli 2017 23:26

Ikväll var jag nere vid Nyagrop efter solnedgång. Ett vackert svagt rosa ljus mot Åhus var det. Havet låg stilla. Allt skapade ett härligt lugn. Det blev några bilder.

                     

Godnatt på er alla och hoppas ni får en trevlig söndag.

Av Eva Meijer Mattisson - 14 juli 2017 10:38

Igår gjorde vi ju en tur till Österlen och det blev en del bilder. Jag fokuserade mycket på lanskapet som speglar Österlen. Jag tycker det är så härlig natur. Jag hade ju lite tur oxå att det var lite varierat väder med en hel del moln som blev bra effekter. Med skugga och sol på samma bild.

           

På nästa bild är det härligt kvällsljus med både sol och skugga.

     

Vågskvalp

         

Sveriges sydligaste udde Smygehuk

 

Av Eva Meijer Mattisson - 13 juli 2017 22:23

I eftermiddag och ikväll har vi varit på Österlen och Smygehuk. Vi har varit så långt ner i Sverige man kan komma.

Öster om Ystad var vi först. Det är helt underbar natur där, mycket kullar med en del ängar med blommor etc.

Halvklart väder, ibland ganska mycket moln och ibland näästan molnfritt.

             








  

        

Precis när jag skulle ta dessa bilder på kullarna med Vallmo så gick solen i moln.

Men sen sprack det upp och det blev nästan för stark sol.

                   Ja detta är typiska bilder från ett vackert Österlen.

Vi körde även till Löderups strandbad, en av mina favoritplatser.

Där fick vi oxå blandat väder.

               

Sen bar det av mot Smygehuk. På vägen dit stannade vi vid en liten hamn  som heter Hörte.

     

Nästa bild är från Smygehuk, Sveriges sydligaste udde.

 

I Smygehuk fick Ronny sitt lystmäte uppfyllt. Det var nämligen en bilträff där som han gärna vill uppleva.

 



Av Eva Meijer Mattisson - 8 juli 2017 08:19

Det blev ju många bilder från Kullahalvön så här kommer lite fler. Varsågod och följ med på resan.

Först Svanshall

   

Ransvik

   

Vid Kullens Fyr

 

Mölle sett uppifrån

Växter och blommor på Krapperups park

               


Flickorna Lundgren på Skäret



Hortensior hos Rut på skäret

           

Skäralid  

Och här bodde vi, mysigt

 

Men väldigt litet rum. Tur det var vackert väder så vi satt ute.

 

Av Eva Meijer Mattisson - 7 juli 2017 20:02

Vi har varit på Kullahalvön några dagar. Vi har haft vackert väder och sett mycket vackra vyer. Vi bodde på Arilds vingård, väldigt mysigt ställe. Ronny sitter utanför vårt rum.

  

Det blev många platser vi besökte och då förstår ni det blev många bilder. Det blev svårt att välja ut så därför blir det många jag visar nu.

Först ut är det från Svanshall.

     

Sen blev det Ransvik.

   

Utsikt till Mölle

     

Kullens fyr stod i tur.

                 

Sen blev det Krapperups slott.

   

Igårkväll blev himlen ganska vacker så jag gick ut till fältet med vinrankor.

 

Lägg märke till den lilla solkristallsbågen till vänster om mitten på nästa bild.

 

När vi satt utanför vårt rum lite senare så såg det ut så här.

  

I förmiddags körde vi ner till hamnen i Arild och promenerade på småvägarna, Det växte mycket vackra stockrosor i de smala gränderna.

 

Vi gick till stenstranden. Nästa bild visades på tv 4 vädret ikväll i 19 nyheterna.

      Färden gick vidare till Skäret och Flickorna Lundgrens café. Jättefin miljö var där och vacker utsikt till havet.

 

Vi stannade till vid Häljaröd.

 

När vi körde därifrån fick jag syn på ett gult fält. Jag vet inte om det är andra sådden av raps eller det är Ryps.

Men det växte Vallmo oxå där. Agneta S du förstår att jag tänkte på dina vackra bilder.

           

Färden började gå hemåt men vi tog inte samma håll hem utan körde genom Söderåsen och stannade till vid Kopparhatten och Skäralid.        

Där vi sen åt lite god mat innan vi sen körde hem helnöjda.




Av Eva Meijer Mattisson - 5 juli 2017 18:49

I eftermiddag tog jag en promenad längs Vramsån. Det har ju regnat mycket nu så jag ville se hur mycket vatten där var och hur det såg ut vid dämmet innan de tar bort det.

Det var högt vatten och väldigt vackert där. Undrar hur det blir när dämmet är borta. Därför ville jag föreviga det nu när det är som vackrast.

                     

Som ni ser så speglar det sig mycket i vattnet och då oxå molnen. Det blev lite färg på molnen i vattnet och när jag hade tagit en bild på det fick jag syn på ett hjärta.

   

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards