evamm

Alla inlägg under oktober 2017

Av Eva Meijer Mattisson - 14 oktober 2017 10:46

På vår utflykt hamnade vi i Löderups strandbad. En plats som jag gillar att vara på. Vi satt och fikade en lång stund i solen och njöt. Och kände att vi har det bra. Nere vid havet blåste det lite. Det gick lite vågor och vattenståndet var högt.

     

Ser ni det högra vågskvalpet vid bildkanten. Ganska högt.

    

                 

Till sist bjuder jag på några höstbilder till och ett Österlenlanskapsbild

       

Av Eva Meijer Mattisson - 13 oktober 2017 19:03

Idag hade de lovat att det skulle bli en vacker höstdag och det blev det.

Vi beslöt oss redan för någon dag sedan att vi skulle köra ner till Österlen idag.  Vi åkte redan i förmiddags, det enda vi hade planerat var att vi skulle till Kivik och köpa äpple och päron. Vi bestämde sen oss för att köra runt lite på småvägar.

Lanskapet där nere är så vackert med sina färger och linjer på fälten.

                     

Ibland när vi körde runt så undrade man nästan är det sommar eller höst?

När man såg rapsfält t.ex

 

Vi såg oxå ett två fält med utlagda pumpor, där blommade det Vallmo och prästkragar oxå.

     

Efter att vi varit nere vid Löderups strandbad,( där vi satt och åt vår matsäck i solen och njöt.) åkte vi norröver igen och kom då till en annan miljö. Skog som delvis skiftar i färg.

                       

En härlig dag fick vi och mycket vackert såg vi. Och goda äpple köpte vi.

Bilderna från Löderup kommer en annan dag.

Trevlig kväll på er! Jag sitter just nu och äter ett gott Aromaäpple.

Av Eva Meijer Mattisson - 13 oktober 2017 08:10

Igår visade jag bilder från ett vackert Liarum som ligger på Linderödsåsen. Vi åkte vidare till Bosarpssjön. Överallt så lyser det vackra träd längs vägarna.

                     

   

Vi åkte vidare till Bjevrödsdammen där vi gick en runda och råkade ut för en regnskur.

                            

I gårdagens inlägg hade en bild inte kommit med. Och den bilden kom med i Sverige idags väderbilds tävling på kvällen. Skoj.

Det var denna bild. Hoppas den vinner ikväll, men chansen är väldigt liten.

 

Ha en bra fredag. Det blir nog en Österlentur för oss idag. De har lovat fint väder så det gäller att passa på. Köpa lite frukt ligger på programmet.


Av Eva Meijer Mattisson - 12 oktober 2017 15:08

Ett av mina favoritställe på hösten är Liarum. Vet inte om det kan bero på att mina föräldrar träffades där vid en dansbana en gång i tiden. Det är kuperat där som gör att jag tycker det blir så vackra vyer där. Och bidrar då träden med vackra färger så blir det ju inte sämre.

På Facebook i morse dök det upp ett minne, bilder jag tog där för 4 år sedan exakt på dagen. Då var det mycket vackra färger. Jag blev nyfiken på hur långt det kommit idag. Vi körde ut en runda mellan regnskurarna.

Precis när vi kom fram så sken solen skarpt och det blev ett vackert ljus. Snabbt som ögat tog jag lite bilder i olika vinklar innan den försvann. Solen kom tillbaka då och då små korta stunder. Vi stannade till på tre olika ställe.

Det var inte så mycket färger i år som för fyra år sedan men jag tyckte det var vackert ändå.

Varsågod här kommer det lite bilder att titta på en sådan här dag med regn och rusk.

                                     

Hoppas det kunde glädja er lite när ni tittade på dessa bilder. Håll i hatten om ni går ut här nere i Skåne idag. Emellanåt tar det i rejält och det kommer små störtskurar oxå.

Av Eva Meijer Mattisson - 10 oktober 2017 15:38

Idag hade vi en del ärenden runt Kristianstad att göra. Sen blev det ben extra lång hemfärd. Vi körde längs med Nävlingeåsen hem. Solen sken och det var väldigt vackert. Höstfärgerna börjar lysa ganska mycket nu. Vi stannade till på några ställen och då blev det givetvis lite bilder tagna.

                                       

En härlig oplanerad tur blev det. Vi hade inte tänkt åka så långt men kunde inte låta bli. Gäller att passa på. Ikväll har de hotat med regn som sen ska vara några dagar. 

Av Eva Meijer Mattisson - 7 oktober 2017 08:25

Vi hade ju en underbar dag igår som vi tog vara på. När det är så vackert så letar jag vinklar och vrår att fotografera. Det blir en hel del bilder på en dag. Därför visar jag några till idag.

                       

När vi satt och åt och njöt fick Ronny besök på sitt knä.

       

På väg hem stannade vi till vid utloppet vid sjön Immeln

     

Ha en skön lördag, här är vädret betydligt sämre idag.

Av Eva Meijer Mattisson - 6 oktober 2017 18:16

Idag har vi haft en helt underbar höstdag. En dag vi spenderade vid sjöarna i Harasjömåla. Solen sken, klarblå himmel och väldigt vackra vyer. Mer än så kan jag inte begära.

Hoppas bilderna kan beskriva hur vi har haft det idag.

                              

Följande 5 bilder visar utsikten vi hade när vi åt vår medhavda lunch.

         

Efter att vi suttit där i solen och njutit körde vi vidare.

           


 

Mycket speglingar i vattnet vilket jag gillar. Och lite höstfärger. Tyvärr så hade björkarna tappat mycket av sina löv, men vad gjorde det. Vi har haft det riktigt härligt ändå. Och de har lovat sämre väder i morgon så det så det var tur vi hade chans idag att vara ute. 

Önskar er alla en bra fredagkväll och en trevlig helg!      

Av Eva Meijer Mattisson - 5 oktober 2017 13:34

Idag är det en mulen och grå dag. Jag gick en promenad i förmiddags med en väninna, då ville solen nästan titta fram men se blev det mulet och grått. Det kom lite regn oxå.

Ronny behövde provköra den ena bilen efter den fått lite service, jag följde med. Det blev en kort tur till Malteshom via Östra Sönnarslöv.

Några bilder blev det.

             

I morgon har de lovat fint väder och det måste utnyttjas. Får se vart det bär, har lite planer. Men det talar jag inte om idag.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

RSS


Skapa flashcards