evamm

Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 7 januari 2018 11:17

Ja idag får vi äntligen se solen. Vi hade -6,8 gr imorse och det är helt underbart. Jag hinner tyvärr inte vara ute i det vackra vädret idag men imorgon jobbar jag hela dagen och då är vi nog ute en del.

När vi åt frukost kom det en del fåglar och åt av maten vi bjuder dem på. 

Först ut är vår lille söta och lite försiktiga Rödhake. Han brukar komma fram när det är lungt och sen gömmer han sig i häcken bakom.

Jag tycker han är så söt , så fina ögon.

   

Det hade frusit i fågelbadet och Ronny satte isbiten under fågelbordet. Rödhaken flög dit men vände ryggen till.

 

Men nej vad är det där?

 

Får kanske flyga upp på den?

 

Det kom lite andra fåglar efter en stund.

         

För några dagar sedan hade vi Sidensvansar.

   

Igår åkte vi ner till ån efter vi gått en välbehövlig promenad i skogen. Jag var lite nyfiken på hur mycket vatten det var i ån. Det var ganska mycket men jag trodde det skulle vara ännu mer.

          Hoppas ni får en härlig söndag.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards