evamm

Alla inlägg den 25 januari 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 25 januari 2018 14:45

I helgen när vi hade snö hade vi många fåglar på besök. En morgon satt vi länge och tittade på denna underhålning.

Det var ganska många olika sorter och jag tog lite bilder på dem.

På första bilden kan jag se Stenknäck, Pilfinkar, Gråsiska , Koltrast och Bofink som samsas om maten.

Jag vill oxå ha lite mat sa vår lille Rödhake försiktigt.

    

Jag oxå sa Bofinken.

 

Kom med mig så fixar vi det sa Skatan.

Då kommer jag från detta hållet sa Kajan.

   

Då hänger jag på sa Gulsparven

Jag undrar vad de äter för något gott där nere sa Ringduvan    

Tror jag flyger ner till den restaurangen  

Tur här är lite mat till oss oxå så Gråsiskorna.

 

Kolla här är mat häruppe oxå sa Stenknäcken.  

Tack för det sa Rödhaken. Men vem är det som tittar på oss.

 

Inget att bry sig om sa Stenknäcken.  

Pilfinkarna har en egen Restaurang.  

Men denna kokusnöten är ju godast sa Blåmesen.

 

Men vill man ha något gott så får man jobba på lite. Hemskt vad jag får krypa långt in.


  

Hör du lämna lite till mig sa Pilfinken.

Hörni Äpple är ju ändå godast sa Koltrasten.      

Men vad vill du sa Pilfinken till Fru Domherre.  

Här kommer jag sa Råkan.

 

Vad pågår därborta tycks Kajan, Duvan och Råkan undra.

 

Det ska ni inte bry er om för här härskar jag sa Stenknäcken.  Pilfinkarna och Bergfinken är mina kompisar.  

Vi vill inte bråka vi går härifrån sa Grönfinken och tog täten.  

Snabbt räknat var där 15 olika sorters fåglar inom en timme. Stenknäck och Pilfinkar var där nog flest av. Gråsiskor har vi oxå många i år. och de är nya för denna vinter. Bilderna är tagna genom köksfönstret och en del bilder har inrte så bra skärpa men jag tycker det är kul att visa er dem. 

Nu fredag till måndag är det dax att räkna fåglar vid fågelbordet, genom Vinterfåglar inpå knuten. Vi får se då hur många fåglar som kommer hit men chansen finns att det inte blir så här många olika sorter och även antalet/ sort då snön och kylan är borta.



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards