evamm

Alla inlägg den 17 februari 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 17 februari 2018 17:41

I förmiddags var det mycket OS tittande, jag ville ju inte missa Kalla och hennes brudar som hon säger. Det var ju så spännande och så duktiga de var. Och när de var i mål så började ju skidskyyttet med Hanna och hennes kompisar. Så duktiga de oxå var. Helt otroligt vilket genombrott.

När jag tittade på det sken solen och det såg skönt ut. Jag bestämde mig för att köra ut en runda. Men det hade mulnat på ganska rejält när det var dax att köra. 

Jag funderade på att köra till Åhus eller Nyagrop för jag tänkte det kunde vara skönt att röra på sig lite där efter så många timmar stillasittande. Jag bestämde mig för att köra till Nyagrop. Det var mulet när jag kom dit. Jag gick ner till stranden och tittade norröver mot Åhus, Vad såg jag? Jo solen lyste där.

 

 


Solen gjorde dock tappra försök att lysa igenom molnen.

Och till sist så blev det ganska blått på himlen och molnen rörde sig söderut.

                   

På väg därifrån är det väldigt vacker utsikt från Olseröd. Ibland ligger det dis och dimma men idag lyste solen och det såg så vårlikt ut.


 

Som ni såg på förra bilden så stod där vatten på ängen och det är väldigt sankt överallt.

På nästa bild så är det rejäl damm som bildats.

 

På vägen hem körde jag inom Degeberga och Kalles damm. Solen hade gömt sig bakom molnen igen men jag såg att den nog skulle komma fram efter en stund. Jag väntade några minuter och se det blev väldigt vacker och vårlikt efter en stund. Det ligger dock ganska tjock is fortfarande.

       

En skön eftermiddag blev det och Ronny ångrade nästan sig att han inte följde med, han valde soffan och VM i rally på tv från Värmland. 

Hoppas ni får en skön lördagkväll och en härlig söndag. Kram på er alla.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards