evamm

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 20 februari 2018 13:09

Igår träffade vi inte på några Uttrar vid Naturum i Kristianstad, men vi bestämde oss för då att köra dit på morgonen idag. Och det gjorde vi. Vi kom dit vid 7.30 Det syntes inte till några när vi tittade ner från Balkongen där vi stod.

Men det gick inte många minutrar från vi såg en. Och sen fick vi verkligen träffa dem . I deras jakt på frukost fisk så var de nyfikna på oss. Jag märkte att mamman tittade ofta på mig. Hon simmade mot mig många gånger stack upp huvudet tittade på mig. 

       

 

Där står hon och sätter fart rakt mot mig. Dyker ner i vattnet, simmar under isen och dyker upp precis nedanför mig.

         

När hon fångat fisk närma oss så simmade eller sprang hon bort till sin unge som var lite längre bort.

             

Men kom tillbaka igen.

               

Det var lite svårt att få till bra bilder. I början hade jag solljus mot mig och sen hastigt kom dimma och det blev mulet. Och allt hände så snabbt ibland. Uttern simmade under isen och dök plötsligt upp igenom isen , tittade upp och dök ner igen. 

Men en rolig upplevelse blev det och jag är glad för att jag fick uppleva det till slut, tredje gången gillt.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards