evamm

Alla inlägg under april 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 3 april 2018 14:07

Igår gjorde vi ju en liten utflykt. Vi upplevde både vinter och vår på någon timme.

Först vinter längs vägen ner till Nyagrop.

   

När vi sen kom till Nyagrop var det ännu mer vinter men när jag sen stod nere vid vattnet så fick jag lite vårkänsla.

               

Men när vi sen gick upp från stranden igen så blev det vinter igen.

   

Vi fick plumsa i snön och det är 2 april i Skåne.

        När vi körde därifrån var det mycket fåglar i luften och på ängarna.

Tranor på inflyg. Nu kändes det som vår igen.

   

Gäss

 

Tofsvipor.

     

Och vi får inte glömma alla hundratals Sångsvanar. 

         

På fredagen innan jag blev sjuk så var vi på Pulken för att se om där var Tranor. Och några var där men där var några Storkar och Gravänder oxå. Jag blev sjuk när jag kom hem och orkade inte gå igenom bilderna så därför kommer de nu.

     

Det har snöat hela dagen idag men nu ser det ut som det slutat. Hoppas det var den sista snön för denna säsong. De har pratat om att det ska komma lite värme nu. Håller tummarna.


Av Eva Meijer Mattisson - 2 april 2018 18:19

Idag har vi haft vackert väder här nere. Sol och ca 8 gr och nästan vindstilla. Vi körde ut en runda, vårt mål var att köra till havet och promenera lite för jag trodde det skulle lossna lite i rören av att jag rörde mig. Där var mycket snö på stranden. Det var verkligen skönt att gå där i solen.

         

När vi körde därifrån träffade vi på Sångsvanar på ett fält och de var närma mig och jag hade rätt objektiv, så jag satt i bilen för att inte störa dem. De bjöd på en riktig show.

       

Du verkar gullig du!

 

Försök inte!





 

Se så fin jag är!          


Vi kan nog bli ett par!  

Ja du är söt!  

Men jag är lite blyg!

 

Puss på dig

     

Jag är bäst och vackrast.

     

Där var lite andra fåglar oxå som Gäss och den här söta Topsvipan.

Vi hade en härlig tur och jag blev inte så trött idag som igår. Så det går framåt. 

Nu ska vi få en omgång snö i morgon igen, 5-8 cm, sen ska våren komma på onsdag. Vi får väl se. Hoppas Hoppas. 

Ha det bra alla!

Av Eva Meijer Mattisson - 1 april 2018 17:40

Glad Påsk på er alla, eller god fortsättning. Nu har jag vaknat upp efter att ha varit sjuk 1,5 vecka. Nu har jag varit feberfri i tre dagar. Hostan är kvar och likaså tröttheten. Efter en veckas feber och hosta gick jag till doktorn i torsdags och ja det var lunginflammation. Antibiotika och Coccilana plus inhalator blev det. Och det börjar hjälpa nu. Men det är långt kvar.

Efter en påsk i vår ensamhet och att ha suttit i soffan hela påsken blev längtan att få komma ut stor. Så när Ronny sa att han skulle köra till Degeberga och titta på konst (Det är ju konstrundor i Skåne denna helg) kände jag , jag vill oxå. Jag ville ju gärna till Marie Blixt och se hennes tavla som hon målat efter min bild. Men Ronny lovade att anpassa turen efter hur jag orkade. När vi kört i 4-5 minuter började det snöa mer och mer så redan på väg till Degeberga beslöt vi att turen till Södra Mellby struntade vi i. 

Vi gick en runda i Degeberga Hembygdspark och tittade på lite konst. Vi beslöt oss för att köra hemåt. Vi tog dock vägen om Wittskövle. Så här såg det ut längs vägen.

                           

Jag var slut när vi kom hem och sov i någon timme.

Hoppas nu det vänder snart.

Ha det bra alla. Och god fortsättning.

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

RSS


Skapa flashcards