evamm

Alla inlägg den 1 maj 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 1 maj 2018 17:39

I förmiddags åkte jag upp till Maltesholm för att promenera i bokskogen där. Solen sken och fåglarna kvittrade, helt underbart. Det har slagit ut ganska mycket på två dagar sen jag var där sist. Precis innan jag skulle svänga upp på Högeväg som leder upp till slottet så stod där ett stort gäng Dovhjortar och hade konferans.

         

Så här såg det ut när jag svängde upp mot slottet.

 

På vägen upp.

       

När jag körde hemåt bullade molnen upp sig.

 

Efter lunch körde vi en runda. Det var molnigt och några droppar regn kom, men det blev inget av det.Det var vackert trots solen inte lyste, men tänk om.....

               

Vi körde bortom till dammen där gässen är för att se om det blivit fler ungar, Men nej vi hittade inte fler men där var mer rörelse idag än i söndags. 

   

Ett par som lyfter, vingarna flaxar för fullt.

   

 

 

 

Det började regna så vi körde hemåt igen. Nu ikväll regnar det en hel del. Men jag hoppas på sol imorgon.



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards