evamm

Alla inlägg den 29 maj 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 29 maj 2018 21:03

Det har varit mycket nu ett tag. Tid och ork för fotografering har saknats. Men en dag i förra veckan så satt vi och fikade, det kom lite fåglar och tittade på oss. Jag hade några kakor som jag kastade ut på gräset, hade kameran beredd och det kom fåglar nästan direkt. Mest kajor. Det var så skoj att titta på dem. Några kom lite försiktigt fram, lite med sidan mot kakan, tog snabbt kakbiten i näbben och flög hastigt därifrån. Några flög direkt ned till kakorna och flaxade med vingarna när de landade , snabbt tog de kakan och flög. Så höll de på en lång stund. Ofta satte de sig först på gungställningen.

 

                     

Lite törstiga blev de.

 

 Det kom en Råka oxå , den var ännu mer rädd.Den gick mycket fram och tillbaka på behörigt avstånd. Men till sist vågade den sig fram till de kakbitarna som låg längst bort.

     

De som var minst rädda var Gråsparvar.

En satte sig på trappan bredvid mig och tittade på mig.

   

Ha det bra därute i solen. 




Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards