evamm

Alla inlägg under juni 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 9 juni 2018 15:45

I gårdagens inlägg var det bara bilder med blommor som blommade i stora fält. Vi såg mer vackert även om det var mycket fokus på på blommor. 

Så därför visar jag lite fler bilder från gårdagen. Lite blandade typ av bilder för jag kan inte låta bli att visa lite blommor idag oxå.

                       

Vi åt lunch vid Löderups strandbad och gick en runda där.

     

Jag älskar att vara nere på Österlen och då gärna längst ner där naturen är så vacker. Mycket linjer på kullarna, olika färger etc.

     

Lite hjortar såg vi på ett ställe.

 

Till sist så blir det en bild från Snogeholmssjön.

 


Ha det bra alla, kram

Av Eva Meijer Mattisson - 8 juni 2018 21:32

Ja idag har vi bröllopsdag. Vi beslöt oss för att inte köpa blommor till varandra i år utan vi körde ner till Österlen och letade upp blommor i mängder i olika färger. Tillsammans blev det en vacker bukett.

Först blev det Prästkragar så länge ögat kan nå i Gärsnäs. Även lite andra blommor.

             

Sen såg vi ett lila fält och jag tror det är klöver. Det var på långt håll.

   

Sen var det blåklint en bit ifrån Löderups strandbad.

       

Och sen blev det Vallmo i massor i Skivarp. Tyvärr så är många överblommade men det lyste vackert ändå.

               

 

 

Dagen avslutades med en god middag.

 

Hoppas ni får en trevlig helg. Kram på er alla.


Av Eva Meijer Mattisson - 4 juni 2018 21:34

Idag har jag roat mig med att fotografera lite blommor. Vi hade ett ärende i Kristianstad och då körde vi förbi Norra Åsum där det var ett vackert Vallmofält förra året. Jag hoppades det skulle vara ännu fler i år. Men nej det var färre. Men de där var lyste upp. Det blåste rejält så det var svårt att få fokus. Det syns på grässtråna att vinden tog tag i dem och även på Vallmon.

                     

När jag kom hem tog jag några bilder på Lupiner.

           

Nu ikväll gick jag ut igen en timme innan solnedgång tog jag några bilder till. Jämför gärna skillnad på färgerna från starkt solljus mitt på dagen och kvällsljus.

       

Det var allt för idag. Kram och godnatt.

Av Eva Meijer Mattisson - 4 juni 2018 10:04

Som ni vet så har det varit en tuff tid nu ett tag. Efter vi hade ätit kvällsmat igår så kände vi för att göra något kul.

Vi behövde komma på andra tankar. Vi bestämde oss för att köra ner till havet och då blev det Nyagrop. Precis när vi skulle köra ringde min svägerska i ett ärende. Vi erbjöd henne följa med och det gjorde hon. Vi fick en mysig stund.

Havet förändrades i färg. När vi kom dit var det ljusblått och nästan vitt. Sen blev det rosa till lila för att till sist bli grått. 

Även himlen förändrades. Det var så mjuka ljusa färger. Det var väldigt vackert.

Vill ni mysa en stund med oss?

Solen hade börjat gå ner bakom träden när vi kom fram.

 

                                   

När vi åkte hem var himlen vackert färgad.

   


Skoj att ni ville mysa en stund med oss.

Ny vecka och nya utmaningar väntar. Ha det gott alla, Kram

Av Eva Meijer Mattisson - 2 juni 2018 13:17

Igårkväll så var jag trött och somnade tidigt. Så jag vaknade kl 3 idag och var ganska pigg.  Jag gick upp, Ronny var oxå vaken så vi körde till Nyagrop för att få uppleva soluppgången.

När vi närmade oss Degeberga så började det bli dimma på fälten. Och när vi var i Olseröd och tittade ut över fälten var det så vackert där. Dimma och lite färg på himlen mot de mörka kontrasterna Klockan var:3.45

När vi närmade oss havet innan skogen var det jättetjock dimma där, jag blev lite rädd, Hur skulle det se ut över havet?

Jo det var jättevackert, Lätt sjörök och vacker himmel. Inte så skarpa färger.

             

Dessa bilder är tagna  mot Åhus där solen skulle gå upp. Mot andra hållet mot Stenshuvud lyste månen upp.

 

När det var dax för solen att gå upp såg det ut som en liten färgklump i vattnet.

      Det var solen som var på väg upp isjöröken.

   

Det började lysa mer och mer om solen.

           

Sjöröken syntes mer och mer i solskenet.

         


Det var en vacker soluppgång, blev lite extra krydda med sjöröken.

Vi körde hem igen och vid Olseröd så hade solen börjat lysa på fälten, väldigt vackert.

   

När jag gick ur bilen stod det ett Rådjur (eller hjort) och tittade på mig. Lite nyfiken på mig var den allt. Det var en till där men den sprang iväg direkt.

 

När jag kom in skickade jag in några bilder till tv och denna visades senare. Jätteskoj.


 

     Ha en bra lördag och söndag alla, Kram



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards