evamm

Alla inlägg den 31 juli 2018

Av Eva Meijer Mattisson - 31 juli 2018 11:23

Nu när det är så varmt på dagarna så får det bli på nätterna jag fotograferar för nu känner jag för det igen. Längtar efter att få göra utflykter igen. Även Ronny känner så och han föreslog att vi skulle köra och se soluppgången idag.

Det blev till att gå upp 3:45 och åka iväg 4:05 till Nyagrop. Det tar en halvtimme för oss att köra och jag vill vara där en halvtimme innan solen går upp för ofta är det vackra färger då.

Jag börjar med en bild hur det såg ut söderut när vi kom dit, en bild där månen är med för att fortsätta mitt tema senaste veckan.

 

Stenshuvud låg i dis så spänningen ökade skulle det inte bli en synlig soluppgång. Det var ju alldeles klart när vi körde iväg.

Så här såg det ut norröver när vi kom dit.

 

Det ljusnade och spänningen ökade.

 

Det flög fåglar förbi den vackra horisonten.

     

Var ska solen gå upp. Man brukar kunna se på ljuset var men idag var det svårt att se. Det blir nog ingen synlig uppgång sa jag.

    Men rätt var det var så blev det lite mer rosa nertill på en plats lite till höger på nästa bild. Ronny sa där kommer den nog.

 

 Och se där kommer solen fram.

                         Det blev dax att åka hem nöjda och glada. Men vid Olseröds by stannade vi till för det var så vacker utsikt där.

     

Vi åkte vidare och när vi kom till Östervång låg rundbalarna där i morgonljus. Vi stannade där oxå.

 


Och då fick jag syn på Storken.

   

Nöjda och glada men lite trötta åkte vi hem. Nu har jag sovit någon timme oxå och får försöka klara av värmen.

Tack för idag och kram på er.




Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

RSS


Skapa flashcards