evamm

Direktlänk till inlägg 14 januari 2019

En vacker solnedgång i Åhus

Av Eva Meijer Mattisson - 14 januari 2019 18:44

Efter några timmar på sjukhuset i eftermiddag körde vi ner till Åhus innan vi körde hem igen. Vi kom dit en kvart innan solen försvann ner. Det var ett vackert ljus och vackra färger. Det blev några bilder.  Som jag nu bjuder på.

                           

Mörkret började lägga sig så vi körde hem.

Ha en bra kväll. Kram

 
 
Jon Bohr

Jon Bohr

17 januari 2019 05:45

Vilka fantastiska bilder. Färgerna på den näst sista bilden är subtila, men ändå så blir brytning så tydlig. Symboliken mellan det mjuka rosa i molnen som kvinnligt och det mörka, hårda och något karga som manligt är mycket skickligt avvägd och dispositionen är högsta klass. En oerhört slående bild med många parallella spår som leder vidare i tanken.

http://https://that-is-not-funny.tumblr.com/post/18199558

Eva Meijer Mattisson

17 januari 2019 06:12

Oh vad glad jag blir att du ger så positiv och saklig kritik. Tack så mycket. En härlig solnedgång med många skiftningar i ljus fick jag uppleva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Meijer Mattisson - Tisdag 27 feb 13:35

Igår så blev det mer sol än vad vi trodde. Vi passade på att åka till Haväng för att gå en skön promenad där. Solen sken när vi körde men det var lite moln.     När vi kom till Maglehem så såg vi att det var dimma över Stenshuvud.   Väl fra...

Av Eva Meijer Mattisson - Lördag 17 feb 13:32

Vi längtade efter att göra en riktig utflykt. Vädret har inte varit det bästa på länge. Antingen snökaos eller mulet och regn har det varit. Men igår sa meteorologen att det fanns solchanser på Österlen så vi bestämde oss för att packa matsäcken och ...

Av Eva Meijer Mattisson - Torsdag 1 feb 13:38

Nu har snön smält bort och samtidigt har det regnat rejält så nu är det mycket vatten i bäckar och åar. Och det är kritiskt på många ställe med översvämningar. Vi har varit ute några gånger och kollat läget. Först vid Östra Vram   Sen vid Ko...

Av Eva Meijer Mattisson - Lördag 20 jan 17:25

Vi har ju rejäl vinter i Skåne i år , Denna vecka har det snöat några dagar och några dagar med sol och blå himmel. I onsdags snöade det och sen i torsdags sken solen så det blev en tur ut då i det vackra vädret.  Bjuder är på lite vinterbilder frå...

Av Eva Meijer Mattisson - Torsdag 11 jan 17:34

I mitt inlägg som jag skrev igår lovade jag vinterbilder framöver. Idag gjorde vi en ny utflykt så nu kommer det bilder från båda dagarna. De första från i måndags.             Och nu resten från idag.               Vi stanna...

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

RSS


Skapa flashcards