evamm

Alla inlägg under februari 2019

Av Eva Meijer Mattisson - 4 februari 2019 21:20

I förmiddags sken solen här och det hade varit några grader kallt på natten. När det närmade sig lunch hade vi möjlighet att köra en runda. Då hade det börjat bli lite moln på himlen och de hade lovat att det skulle mulna på och ev komma snöslask.

Men till en början så sken solen så fint och snön på träden fick lite solljus på sig.

                              

       

Det mulnade på och på vissa håll var det ganska mörka moln.

Jag tycker det är så vackert när snön ligger orörd på stora fält som det gör på nästa bild.

              Tyvärr så på de timmarna vi var ute så smälte snön bort från träden. På vissa ställe kom det stora snöklumpar ner som ett plask på bilen.

Det blev en del stopp och lite korta promenader för att få till lite bilder. 

Nu är det några plusgrader och imorgon ännu varmare och ev lite regn på gång så snön lär smälta bort. En typisk tråkig skånsk vinter. Jag blir så avundsjuk på mina kompisar norr över som tar så vackra vinterbilder med träd med mycket snö och sol som lyser på dem.

Ha det bra, kram på er!!!


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards