evamm

Alla inlägg den 15 mars 2019

Av Eva Meijer Mattisson - 15 mars 2019 19:09

Vi hade tänkt åka till Pulken ikväll för att se om där var några tranor. Men de lovade mycket regn till kvällen så vi stack ut en runda redan efter lunch. Vid Pulken såg vi inga så vi körde vidare till Yngsjö och där såg vi tranor på två fält.

       

På nästa två bilder så flyger tranorna in i bilderna.

           

När vi var där så var vi inte så långt från vägen till Friseboda. Där var vi mycket på 70 0ch 80 talet och badade. Sen har vi inte varit där. Och vi kände inte igen oss. Lena S vad säger du inte var där stenar vi utloppet. Och inte var där en spång  från parkeringen. Skogen runt parkeringen var borta.

                 

När vi gick tillbaka till bilen hörde vi et knackande. Det var en liten fin hackspett.

 

Vi körde sen hemåt och när vi passerat Ö Sönnarslöv så var där ett fält med många tranor. De gick och från ett gammalt majsfält. Även lite uppvaktning skedde där.

                   

Sen kom regnet och ganska stora skurar.

Ha en skön kväll och trevlig helg på er. Här stundar det kalas för mannen min som fyller år på söndag.

Kram På er alla.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

RSS


Skapa flashcards