evamm

Alla inlägg den 29 maj 2019

Av Eva Meijer Mattisson - 29 maj 2019 19:26

Jag har längtat till att köra ut på våra utflykter vi brukar göra. Det är ju så vackert på våren och försommaren . Snart tre veckor sedan vi gjorde en utflykt. Ronny har inte mått så bra efter en operation och det är fortfarande problem men nu har han inte så ont så åka bil en runda kunde han idag. Och även gå lite sakta.

Först bar det av till Nyagrop där vi satt en stund och njöt av havsluften. Det blåste lite  men vindarna kom från nordväst så skogen tog en del vind.

       

Det ligger lite stugor närma havet och där växer det Syrenor. Men de hade börjat vissna lite men på håll så var det vackert.

   

Vi åkte sen till Kalles damm i Degeberga och gick en runda runt dammen i sakta mak.

             

Det växte gula Liljor vid vattenkanten.

   

 


När vi sen körde igen så kom vi till en granskog några gamla höga granar hade blommande kottar.

         

Vi kom till Lyngsjö där det växer en del Majnycklar och andra blommor.

     

Sen åkte vi hem men stannade till längs vägen för att ta några bilder.

       

Ha en bra kväll och trevlig Kristihimmelfärds helg.



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2019 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards