evamm

Alla inlägg den 31 juli 2019

Av Eva Meijer Mattisson - 31 juli 2019 19:35

Jag blev lite rastlös i eftermiddag. Ronny höll på i trädgården. Jag beslöt mig för att köra till Nyagrop. Det hade bullat upp sig rejäla härliga rullmoln så jag tänkte det kunde bli lite härliga dramatiska bilder över havet.

Nu tar det en halvtimme att köra dit och redan på halva vägen såg jag att det var lite blått över havet. Men det såg vackert ut. 

Norr och nordost över såg det ut så här.

 

     

     

Öster ut så här.

 

 

Syd/sydost

         

Jag tittade in över land och där var det lite moln.

         

Det flög fåglar omkring mig. Plötsligt så kom det en liten söt Sädesärlaunge och satte sig vid utloppet. Hen drack lite vatten efter att ha spanat in lite omkring sig.

 

Mitt barnbarn har frågat mig så här. Farmor , Vad skulle du vilja vara för djur? du får inte välja fågel för det vet jag att du vill. Och hon har så rätt, tänk er att sväva omkring lugnt och härligt. En riktig frihetskänsla.

Fri som en fågel.

   

På vägen hem stannar jag till utanför Degeberga. Det hade klarnat upp och det såg så vackert ut.

   

Jag vill avsluta med nästa bild från Nyagrop.

Jag satte mig på denna terrass och blundade och tänkte ut en liten text  om hur det kändes och vad jag upplevde. Texten kommer efter bilden

 

En hyllning till havet:

Jag sitter på en terrass vid stranden.

Jag sluter ögonen, känner ett lugn.

Jag hör vågornas brus.

Vinden tar tag i håret.

En liten kort sekund känner jag solens strålar värma min kind.

Men sekunden efter kom det två droppar på min panna.

Jag öppnar ögonen, insuper allt det vackra.

Jag njuter och får lugn och ro.

Jag älskar havet.


Ha en bra kväll. Kram på er!      






Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards