evamm

Alla inlägg den 19 augusti 2019

Av Eva Meijer Mattisson - 19 augusti 2019 15:55

Ja så vaknade vi då upp till dag 2 vid Hovshallar. Det började duggregna vid 8 snåret men vi grävde inte ner oss utan gav oss iväg till Torekov efter frukosten. Vi gick en promenad längs havet.

           Sen gick vi in i en gränd.

 

Och kom sen fram till ett skjul som var museéum med gamla namnskyltar tillhörande båtar som förlist, många vid Hallands väderö, beroende på att där inte fanns någon fyr. Vi fick lite spontan föreläsning av en trevlig man som såg att vi var lite intresserade.

 

Vi kom så småningom tillbaka till hamnen igen.


     

Rätt som det var hördes det vrål från bilar. Det var ett 20tal Ferraribilar som hade träff och körde runt på Bjärehalvön den dagen. Männens ögon lyste upp.

     

Vi åkte så småningom tillbaka till hotellet. Och efter en god lunch, denna portion föregicks av en fantastisk salladsbuffe´

 

Efter lite vila gick vi ut på en promend  längs kusten mot Torekov.

               

Det var intressant att följa havets färgskiftningar 

              

Och nu en  bild på Hotellet. Vi bodde i andra och tredje balkongen i det huset med gräs på taket. Restaurangen är fönstren till höger om entrén på det vita huset. Så utsikt mot havet hela tiden.

 

Vi fick en fyra rätters middag på kvällen som heter duga, Det började med Champange som fördrink och sen kom det.

       

Regnet upphörde vid lunchtid och dt klarnade upp en del. Så pass at solen visade sig vid solnedgången. Men då satt vi och åt så jag kunde inte ta bilder. Jag tog dock en bild med mobilen. En dålig men komisk bild. Bra att veta att det finns en nödutgång i himlen

 


Som ni förstår så behövdes det mycket promenader. Och det kändes i benen kan jag lova. Från dag tre får ni vänta en dag på. Ha det bra , Kram på er. 





Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards