evamm

Alla inlägg under oktober 2019

Av Eva Meijer Mattisson - 15 oktober 2019 19:12

Ja spegel spegel på väggen där, nej spegel spegel i dammarna är. Idag har jag varit på jakt på vackra träd i spegling i dammar och sjöar. Och se jag lyckades hitta lite vackra vyer.

Först bar det av till Brostorp.

                   

Sen hamnade vi vid en damm mellan Äsphult och Bosarp.

     

Vi kom fram till Bosarpssjön.

   

Vi hamnade sen vid Bjevrödsdammen där det var väldigt vackert.

                   

Ja en mängd vackra vyer såg vi och det var inte bara bilder på träd vid dammar jag tog. Men se de bilderna får ni allt vänta på  Ha en bra kväll och nu hejar vi på Svenska fotbollskillarna ikväll. Kram på er.

Av Eva Meijer Mattisson - 12 oktober 2019 16:41

Idag lördag är det samma väder som igår. Regn på förmiddagen sen klarnade det upp lite grann och solen visade sig lite emellanåt på eftermiddagen. Vi körde ut en runda idag oxå. Vi stannade till vid Hommentorp.

 

Vårt mål idag var kalkbrottet i Sönnarslöv. Tyvärr så gick det inte gå in där som vi hoppades på. Tjuren var där.

Vi fick gå längs vägen.

                 

Vi körde vidare mot Huaröd och stannade till vid Åbjer.

           

Färden gick mot Killhult och sen mot Hörby 

   

Och då kom regnet igen.

     

Hemma igen och nu är det soffan och fotboll som gäller i eftermiddag och kväll.

Ha en trevlig lördagkväll alla. Kram


Av Eva Meijer Mattisson - 11 oktober 2019 19:16

Idag har det varit en regnig dag men en liten stund i eftermiddag ljusnade det lite. Vi åkte ut en runda men det började regna igen innan vi var hemma.

Det är verkligen höst här nu, det märks både på vädret och färgerna i naturen. 

Jag bjuder nu på lite bilder som jag tog.

De första bilderna är från Östra Sönnarslöv

   

Borrestad sen

     

Degeberga nästa.

   

Och så vidare till Olseröd

     

Vi hamnade en kort stund vid Nyagrop

             

Vi körde om Maglehem innan vi återigen kom till Olseröd

                  Som ni ser på bilderna så var det lite dis och det var mörkt i luften och det började regna igen.

Men det var skönt att komma ut en stund.

Jag vill önska er en trevlig fredagkväll och även en skön helg. Kram på er.


Av Eva Meijer Mattisson - 7 oktober 2019 18:20

Idag har jag haft energi i det vackra vädret. Först var jag på gymmet i en dryg timme och sen blev det trädgårdsarbete. Och nu på eftermiddagen gav jag mig upp till Brostorpsdammen för att ta lite bilder. En del träd har fått lite höstfärger.

Och de speglade sig fint i vattnet. Det blev en hel del bilder tagna som jag nu bjuder på.

                                         

De fyra sista bilderna är på samma vy men med lite olika inzoomningar,, jag har svårt att bestämma vilken som är bäst. Ni får gärna beratta för mig vilken ni tycker är bäst.

Ha en bra kväll och kram på er.

Av Eva Meijer Mattisson - 6 oktober 2019 07:23

Denna helg har vi förmånen att få umgås med Felicia. Direkt igår körde vi ut en runda med henne. kamerorna var med. Det var mycket moln när vi körde men sen närmre Degeberga så ljusnade det.

     

Vi körde till Forsakars vattenfall är Felicia aldrig varit och vi lät det bli en överraskning. Man går längs bäcken i en ravin och till sist bakom en krök så kommer fallet fram. Nu var det lite vatten så det hördes inte så mycket. Felicia blev väldigt överraskad när hon såg det.

           

Felicia gick bort till fallet och började klättra upp tillsammans med farfar.

             

Vi körde till Åhus. Vackert vid Wittskövle

 

När vi kom ditsa Felicia direkt jag ska känna på vattnet med fötterna. Och det gjorde hon. Det var kallt vatten men hon var tuff.

           

Vi åkte hemåt igen.

   

Vid solnedgången så kallade Felicia på mig att jag skulle titta ut och sa att jag skulle fotografera så det gjorde jag. 

   

Jag hade lite tur att det kom några Tranor flygande precis vid de rosa molnen.

Idag blir jag handbollsfarmor hela dagen, skoj eftersom jag själv spelat handboll på elitnivå en gång i tiden.

Ha en bra söndag, kram på er.

Av Eva Meijer Mattisson - 2 oktober 2019 19:06

Efter en lite tung eftermiddag med begravning så kände vi att vi ville köra en liten extra runda när vi körde hem.

Vädret var ganska fint med sol och en del moln. Dock så mörknade molnen och såg riktigt hotfulla ut emellanåt. Lite regn kom oxå. Men regn, sol och moln skapar fint ljus ibland.

Starten gick från Degeberga och så småningom hamnade vi i Önneköp, Killhult och Maa innan vi var hemma    

                                   

Ha en bra kväll. Kram på er.


Av Eva Meijer Mattisson - 1 oktober 2019 18:47

I eftermiddag körde vi ner till Kivik.

Redan på vägen dit såg vi lite vackra vyer.

           

Tyvärr så var det lite för grått i luften.

Vi kom så småningom fram till Kivik som var vårt mål. Vi ville beskåda och beundra den vackra äppletavlan. I år heter den Höstvila och består av 35000-40000 tusen äpple i 8 olika sorter. 

     

Det är visst gått med äpple men har man inkomster så har man utgifter. Ojdå äpplet har ej tuggats.

 

I ett tält är där utställning  med lite olika konstverk. Och ett bord uppdukat med olika äpplesorter.

       

Vi gick en liten runda och kollade in vyerna.

   

Blir det bra så här?

 

Vi körde en liten extra runda på vägen hem igen.

               

En härlig tur fick vi. Lite grått i luften och lite regn blev det men vad gör det, möjligtvis att det kunde blivit lite bättre ljus på bilderna. Ha det bra Kram

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards