evamm

Alla inlägg den 2 juli 2020

Av Eva Meijer Mattisson - 2 juli 2020 14:57

Igår gjorde vi en efterlängtad utflykt på Österlen och lite in på Söderslätt hamnade vi. Våra huvudmål var lavendelfältet i Köpingebro och Löderups strandbad.

Nu kör vi ju inte på de stora vägarna utan körde på mindre vägar så vi kom ut på landet. Jag äskar att köra och uppleva och se alla vackra vyer där är.

Jag kommer att bjuda på många bilder jag tog. Det blev en del stopp.

                             

En av favoritvägarna är vägen från Löderups strandbad mot Ystad.

     

Vi kom så småningom till Köpingebro och lavendelfältet. Men för en gångs skull blev jag riktigt besviken. Vi valde att köra just igår för att det var mycket moln på himlen så jag hoppades på fint ljus. Vi sa att vi blir där länge så att jag har möjlighet till det.

Men vad ser vi. Fältet är inte alls utslaget, det står i tidig knopp. Det brukar vara i full blom efter midsommar och för två år sedan var det över vid denna tidpunkt.

 

Tänk er lila rader här, som ni ser så var det moln och jag hade väntat in lagom solljus, det hade kunnat bli fint.

Ett fält bredvid planterade de ifjor och det hade kommit lite längre.

 

Vi körde därifrån med några lavendelplantor så nu blommar det mer hos oss, för vi hade en plantor tidigare och de blommar fint.

Vi kom in på Söderslätt och där stötte vi på detta honungsfaceliafält.

    När vi var på väg hem så tornade molnen upp sig ännu mer.

             

Vid solnedgången sen så blev molnen lite rosa och jag tog några bilder på månen i de rossa fälten.

     

Det var allt för idag. Jag tog många bilder i Löderups strandbad men de får ni vänta på.

Ha en fortsatt bra dag. kram på er alla.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards