evamm

Alla inlägg den 11 september 2021

Av Eva Meijer Mattisson - 11 september 2021 10:46

I torsdags var vi i Ringssjön och fick uppleva en vacker solnedgång som jag visade bilder på i förra inlägget. Vi var där i god tid och hann därför gå bort till fågeltornet och där var det många olika sorters fåglar. Svanar , tofsvipor, änder, sothönor, starar, fiskgjuse gråhäger och ägretthäger bla.

Det blev många bilder och jag visar en del av dom här. Hoppas ni orkar titta.

           

 


Jag spanade på en gråhäger som inte var så långt iväg och sa , Kan han inte fånga en fisk som jag får på bild. Ifjol fick jag en bild på en som fångade en liten fisk men det var på långt håll.

Plötsligt så såg jag att han dök ner i vattnet med huvudet och fångade en fisk som han stolt visade upp i alla väderstreck. och jag fick till en fin bildserie.

                En stund senare spanade jag på en liten ö där det var några ägretthägrar och plötsligt hade en av dom( den till höger i bild) en liten fisk i näbben.

        Plötsligt när jag stod där och spanade kom en fiskgjuse som ryttlade. Vingade flaxade rejält men jag fick till några bilder och sen dök han ner mot vattnet men det blev inget napp utan sen flög han iväg igen.

           

Det började skymma och vi gick tillbaka till den stora sjön och njöt av solnedgången och det gjorde nog svanarna också i det härliga ljuset som var.

     

En lyckad kväll för oss. Och skoj att det blev fiskelycka. Ha en bra helg alla. Kram på er!!



Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

RSS


Skapa flashcards