evamm

Alla inlägg den 28 januari 2022

Av Eva Meijer Mattisson - 28 januari 2022 15:09

Jag har blivit morgontrött nu för tiden. Så det är över 3 månader sedan vi var i Nyagrop och upplevde soluppgången. Men nu var det dags. Vi kollade väderprognoserna noga igårkväll. Jodå nattens regn och moln skulle ha försvunnit. Det lät bra. Vi gick upp och kollade vädret imorse. Stjärnklart med några små molntussar. Vi körde, när vi kommit två km hemifrån såg  vi att  det  såg ut som det var moln i horisonten. Skulle det nu inte bli en synlig soluppgång. Jag blev lite orolig och vi körde med spänning vidare. När vi närmade oss så var det moln i horisonten och en del molntussar lite  här och var. Molnbanken var dock inte så hög så hoppet fanns där att det skulle bli vackert ändå.

Det var lite mörkt när vi kom dit, månskäran lyste och ganska vackert.

             

Det hade drivit ut mer moln över havet och de började färgas rosa.

             

Solen kom upp och molnbanken vid horisonten brändes bort och det blev magiskt vackert.

          

Ljuset på stranden blev vackert 

         

Vi körde hemåt igen och det var vackert ljus på fälten.

 

Vi stack inom Kalles damm i Degeberga men när vi var där så försvann solen bakom molnen. Men jag hann ta en bild.

  En magisk morgon fick vi och när vi kom hem försvann alla moln och det blev en solig härlig dag.

Ha en bra fredagskväll och en mysig helg. Kram på er!!


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards