evamm

Alla inlägg under juni 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 30 juni 2015 18:23

Idag körde jag upp en runda till Maltesholms slott för att se om Näckrosorna slagit ut. Och det hade de. I år var jag tidigt ute. Ifjor hade de slagit ut mer och det hade hunnit bli en massa ohyra på dem.

 

 

 

De röda var små men söta.

 

 

De vita var lite större men alla hade dock inte slagit ut.

 

De gömde sig lite under bladen. 

 

 

 

 

 

Visst är det en söt och fin blomma.


Av Eva Meijer Mattisson - 28 juni 2015 11:30

   Efter en dag (igår lördag) fullt med aktiviteter som sommarjippo på Pysseltagen i Örkelljunga till picnick etc. hamnade vi i Tivoliparken i Kristianstad. Felicia ville leka på en lekplats.

Jag passade då på att gå en runda med kameran bland blommorna där.

Rosorna doftade gott.

 

 

 

 

 

 

 

 

Där var lite andra blommor oxå t.e.x Pioner.

 

 

 

 


Av Eva Meijer Mattisson - 26 juni 2015 18:43

Ja nu äntligen har det blivit lite sol och varmare. Idag var det precis lagom för mig.

Efter en vecka där jag passat upp byggarna med mat, körde jag ner till Åhus i eftermiddag.

21 grader, sol och lite vind skapade en helt underbar eftermiddag vid havet.

Jag njöt.

 

 

Jag satt på en sten och hade denna fina utsikt.

 

Och vände jag lite på mig så blev det så här fin vy.

 

 

Jag körde ner till småbåtshamnen och gick bort till fågeltornet.

 

 

 

Nu sitter jag i uterummet och njuter av en fin kväll. Trevlig helg på er.

  

Av Eva Meijer Mattisson - 19 juni 2015 18:57

Ja i alla fall så var det dramatiskt vädermässigt denna midsommarafton. Ömsom sol,lite  regn, mörka moln och störtregn och sol igen.

Efter lite firande i Degeberga åkte vi till Rigeleje. Där tror jag bilderna visar lite dramatik. Eller vad tycker ni?

 

 

 

 

Ett tag kändes det lite som att vi befann oss vid Söderhavet med det fina glttrande havet.

 

 

 

 

 

Stenshuvud i bakgrunden.

 

 

Vi klarade oss ifrån regnet men när vi åkte hem regnade det.

När vi sen kom hem smakade det gott med sill och nypotatis.

God fortsättning på midsommarhelgen!

Av Eva Meijer Mattisson - 18 juni 2015 18:28

Vill önska er alla en glad midsommar.

Av Eva Meijer Mattisson - 16 juni 2015 18:13

Har inte blivit så mycket fotograferande på en tid av olika anledningar.

Blev dock en liten, liten runda i Söndagskväll. Körde upp till dammen vid Ilnestorpsbacken. I vissa ljus blir det vackert där. Solen lyste emellanåt denna kväll men försvann bakom skyar ibland. Det blev lite konstigt ljus.

    

 

 

Vi körde sen till Vramsån bakom Sätesholm.

 

 

Går snart på semester så jag hoppas jag får lite mer tid att göra lite utflykter mellan allt byggande.


Av Eva Meijer Mattisson - 6 juni 2015 11:38

Igår visade jag bilder på Rhododendron. Mångfalden och färgerna gjorde det pampigt.

idag tittade jag lite på den enskilda blomman.

 

Nästa tre bilder skildrar från knopp till utslagen blomma.

 

 

 

 

 

 

 

Många olika färgnyanser, jättefint tycker jag.


Av Eva Meijer Mattisson - 5 juni 2015 16:47

I eftermiddag körde jag upp till Maltesholms slott för att se om Rhododendron blommade. Och jag blev inte besviken.

Där var så vackert. Alla buskar blommade inte så om en veckas tid är där nog ännu finare.

Men varsågod, jag bjuder på några vackra bilder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trevlig helg på er alla!   

Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

RSS


Skapa flashcards