evamm

Alla inlägg under augusti 2022

Av Eva Meijer Mattisson - 29 augusti 2022 09:58

Igår hade de varnat för att det kunde komma mycket regn men det uteblev helt under hela dagen. Och fram på eftermiddagen sken solen istället och tempen steg. Det blev en skön kväll som vi spenderade i Nyagrop.

Det var en del moln när vi km dit.

         

Molnen skingrades en del och solen började gå och lyste på molnen som var kvar.

                 

Mörkret började lägga sig och molnen blev blågrå

 

Vi körde hem efter en skön kväll. Kram på er 

Av Eva Meijer Mattisson - 25 augusti 2022 14:07

Jag har inte gjort några inlägg på några veckor så nu samlar jag ihop lite bilder från då kameran har varit i farten.

Först några bilder från Äspet i Åhus.

     

I Åhus såg vi en säl som låg och gottade sig.

   

En morgon körde jag ut en runda då det var lite dimma och solen började komma frfam.

       

     

Det var några vackra solnedgångar i  helgen och i måndags.

Först i lördags då det blev en liten regnbåge också

   

I söndags hoppade vi att det skulle bli något liknade så vi körde till Ringsjön, Det blev inte så mycket färg men en del blev det                 

Sen i måndags var det vackert igen. På några minuter ändradea färgerna från orange till mer rosa. Jämför nästa två bilder med varandra.

   

Likadant med de två nästa bilderna.

    När vi var vid Ringsjön fota jag lite av alla fåglar där var. Här kommer ett axplock på bilder av både gråhäger, äggretthäger, tanor, gäss svanar, topsvipor etc

     

 

          Det blev många bilder. Ska försöka bättra mig och göra fler inlägg så det inte blir så många varje gång.



Av Eva Meijer Mattisson - 5 augusti 2022 18:47

I söndags gjorde vi en lite spontan utflykt. Det började med att vi var på Brösarps station och vinkade av Fabian och hans mamma och pappa när de åkte ångloket .

   

Det blev en tur runt Vombsjön sen. Vackra vyer bjöds vi på.

Ljungen har börjat slå ut men det var väldigt torrt.

     

Vid Fränninge så fick vi uppleva en häftig grej. Drygt ett 20 tal glador flög omkring och över en åker och de landade emellanåt på åkern och letade efter mask, Det gick inte att få med alla på bild men 12 st fastnade på nästa bild.           

En som satte sig och spanade efter mask fastnade på en bildsekvens.Och kolla noga på bilderna så ser ni att den lyckades fånga en godsak.

          Visst ser han nöjd ut på sista bilden. Skärpan blev inte den bästa på bilderna för den rörde hela tiden på sig och det gick snabbt.

Vi kom fram till Vombsjön.

 

När vi var söder om sjön så kom vi på att köra ner mot Veberöd. Där är ett storkhägn vid Hemmestorps mölla. I lördags hade de släppt ut ett 80 tal ettårsungar så vi hoppades få se några i trakterna. På ett fält bredvid var där många.

       

Många flög över huvudet på mig. En hade flyguppvisning.

         

Vi kom sen förbi Verkasjön där det var vackert med näckrosor och där simmade det två knölsvanar bland rosorna.

   

En varm men härlig dag fick vi med två härliga fågelupplevelser.

Ha en bra fredagkväll och helg. Kram på er.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards