evamm

Alla inlägg under november 2015

Av Eva Meijer Mattisson - 22 november 2015 18:51

Igår gjorde jag ett inlägg, där det var lite snö. Lite senare på kvällen började det snöa och det rejält. Ca 25 cm blötsnö kom det. Idag har jag fått kämpa med det. Strunta i det säger en del, det töar bort imorgon. Men se det gör det inte , möjligtvis i mitten på veckan, de har lovat att det kan bli upp till tio minusgrader i natt. Och jag hade inte kommit ut med bilen imorgon. Den är låg och vi hade inte vinterdäck på den så det hade inte gått bra. Nu kom en gullig svåger och la på dubbdäcken till oss för Ronny kan inte det än. Det är för tungt. Under tiden de fixade bilen så kom plogbilen och la en jättestor driva framför uppfarten. Pelle råkade oxå vara hos oss då. För att de skulle kunna köra hem fick de hjälpa oss att ta bort drivan.

Här kommer lite bilder jag tagit på snön.

Bild ett visades på tv4 igårkväll. Skoj för det var länge sen jag hade någon bild med där.

 

 

 

Visst var det fint när det snöade där på kvällen.

Så här såg det ut idag på morgonen.

 

 

 

Jag kan berätta att idag snöade, haglade och regnade växelvis och det kom blixtar och åsksmällar.

Av Eva Meijer Mattisson - 21 november 2015 18:06

Efter några veckor med tråkigt höstväder, regn, blåst och ganska många plusgrader så blev det kallare idag. Vi fick t.o.m lite snöflingor på eftermiddagen. Genast lyste det upp lite och julkänslan kom fram. Och det passade bra för vi hade varit på en liten julmarknad i Degeberga innan.

Så varsågod nu bjuder jag på lite bilder från backarna runt Degeberga med lite snö så ni oxå får lite julkänsla.

 

 

 

 

 

 

 

Vi får se hur det ser ut imorgonbitti för de har ju lovat lite snö i natt. Och det ska blåsa lite oxå.

Ni får ha det bra gott folk! 

Av Eva Meijer Mattisson - 14 november 2015 14:14

Efter att ha uträttat ett ärende i Kristianstad körde vi till Uddarp och gick en promenad där. Det var lite sol emellanåt.

Jag hade inte kameran med mig för jag trodde inte Ronny skulle orka gå. Bilderna är tagna med mobilen.

Träden hade tappat nästan alla sina löv. Några hängde tappert kvar.

 

 

 

Marken var täckt av alla bruna boklöv.

 

 

 

Några gula löv låg och lyste upp i allt det bruna.

 

Tänk er denna stig till våren. Då det är fullt av vitsippor på marken och träde lyser skirt grönt.Jag längtar redan.

 


Av Eva Meijer Mattisson - 13 november 2015 15:26

De sista dagarna har det varit riktigt höstväder. Mycket moln, regn och lite sol.
Igår ville solen bryta fram och ett litet tag såg jag detta fina.

Lite dramatiskt tycker jag. Men fint.

Av Eva Meijer Mattisson - 7 november 2015 17:55

Idag körde vi upp till Bosarpssjön. Det var inte mycket löv på träden, men lite färger bjöd naturen på ändå.

 

 

 

 

Ganska fint med de bruna fina boklöven på marken.

 

Lite löv satt kvar och lyste så fint på buskarna och träden.

Bjuder på några närbilder på fina löv.

 

 

 

 

 

 

Nu har de ju lovat storm i natt så då trillar nog de sista löven ner.

  


Av Eva Meijer Mattisson - 4 november 2015 18:35

När jag körde hem från jobbet idag började himlen spricka upp. Himlen blev blåare och blåare. Och det var alldeles vindstilla. Ronny mötte mig på trappan när jag kom hem. Han sa att han skulle gå ut en runda. Jag fick en idé. Orkar du att vi kör ner till havet en runda och går där frågade jag honom. Det var han pigg på så vi gick in och gjorde oss i ordning. Sen bar det iväg till Nya grop. Lite lugn och avslappnande miljö.

Vi fick en skön stund där. Vi gick sakta på stranden och tog det väldigt lugnt och njöt och han klarade det bra.

Solen lyste lite men det var dimmigt över havet, vilket jag tycker är ganska charmigt.

 

 

Det var ett torrlagt smalt utlopp.

 

Vi körde sen hemåt men vi tog vägen om Maglehem, Lillehem och N Lökaröd. Där stannade vi till vid ett ställe och gick lite i skogen.

 

 

 

Nästa stopp blev Degeberga med sin damm. Vi stannade bara till vid dammen och jag tog några bilder. Det låg lite dis över dammen.

 

 

Det blev  en skön eftermiddag och skoj att Ronny orkade med det. Kanske vi kan börja se lite ljust på framtiden en tid.


Eva Meijer Mattisson

 

  Välkommen till min fotoblogg! Jag tycker om att fotografera på min fritid.Det är oxå roligt att visa er bilder som jag tagit. Kul att just du är inne och tittar här. Glöm inte att kommentera, fråga eller skriva i gästboken.

Jag har en hemsida med många bilder jag tagit. Ni är välkomna att ta en titt där.

www.emm55.fotosidan.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards